Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har haft mitt sto hos hingst hela sommaren när jag en dag fick beskedet att hon hade fått fång. Nu har hon blivit så pass bra att...
Svar
5
· Visningar
1 536
Senast: KSF
·
Hästvård Jag är så ledsen och förvirrad, behöver skriva av mig och kanske få lite tips och råd. Min lilla shettis var plötsligt stapplig och halt...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 360
Senast: mily
·
Foder & Strö Har en unghäst på 4 år. Han ska gå på lösdrift till vintern med fri tillgång på ensilage och halm. Det har tidigare år varit riktigt bra...
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: Beeboppe
·
Foder & Strö Finns det något tillskott med eg bara selen fast i flytande form? Lilla prinsessan har helt plötsligt börjar dissa selevitan.
Svar
3
· Visningar
838
Senast: saffran
·
Foder & Strö Är det någon som har bra koll på vad en 1,5-åring växer (varmblodig ridhäst). Beräknad vuxenvikt är 600 kg, men hur mycket är rimligt...
Svar
2
· Visningar
2 551
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Från vilket analysföretag Eurofins eller Agrilab skall man välja när man vill ha reda på sockervärdet i höt. Jag har en ponny som haft...
Svar
2
· Visningar
1 271
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Jag har ett 25-årigt halvblodssto som ibland visat vissa rörelsestörningar som fått mig att misstänka att hon fått artros. Hon ska...
2
Svar
28
· Visningar
8 304
Senast: Nielaa
·
Hästvård Hästen har knotteksem. Ute går han med eksemtäcke + flughuva med öron. Inne har han eksemtäcke, men jag vill inte att han ska behöva...
2
Svar
26
· Visningar
2 114
Hästvård Hoppas det är på rätt du! Är det fler som har ston som börjat brunsta nu när värmen kom?!?!?? Jag har en som har blivit helt tokig...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Kjerulfia
·
Hästvård .. och hästägare! Mitt nya projekt kom med lastbil igår och ja man slutar aldrig att förvånas. Denna häst tävlade för 10 dagar sedan...
2 3
Svar
45
· Visningar
9 378
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag behöver flytande mineraler då min häst ratar vanliga mineraler i gruskorn, pelletsform och capform. Så till frågan. Vilken är då...
Svar
11
· Visningar
2 178
Senast: Ackio
·
Hästvård Hej! Hur ska jag göra för att övertala min mamma om att jag klarar av att ha häst? Både mamma och pappa är mycket hästkunniga, men...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Foder & Strö Ja, vad sjutton är det för någonting?! :confused: Blev rekommenderad det till min häst som blivit lite tunn nu under sommaren... Vad...
Svar
14
· Visningar
1 085
Senast: trollmamma
·
Hästvård ska sälja min islandshäst och ska nu vetrinär besikta den nästa vecka. Har aldrig gjort det förut så känner mig lite nervös. Har läst...
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: Teilani
·
Foder & Strö Hej Kan någon hjälpa mig tyda analysen? Vad jag kan utläsa så är väl det ganska bra för vårt stall med halvblod och lite blandade...
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: StallEfva
·
Hästvård Man brukar ju ta de lugnt ett par dagar vid vacc men blev lite fundersam om man ska ta de ännu lugnare med unghäst efter vacc? Har en...
Svar
1
· Visningar
409
Senast: Magnum
·
Hästvård Som rubriken lyder -Vad tycker ni om hälteutredning på äldre häst? Och då behöva sticka i leder? Det gäller en 21årig vbl som har många...
Svar
16
· Visningar
2 246
Hästvård Nån som testat? Hur funkar den? Svårt för hovslagaren att tillpassa?
Svar
1
· Visningar
1 127
Hästvård Hej! Skickade in träckprov på min häst som visade 1175 på blodmask, odling görs på stora blodmasken. Är det samma avmaskning så jag kan...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Madick
·
Foder & Strö Förstår dom vad dom säljer? Frågan grundar sig på att flera säljare säljer kvoter på 2-3 för (dyrt) fullpris, med analysen i annons...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 725
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar