Fång utan synliga symptom

Idag var vi till våran klinik och gjorde en kontroll utav fångatatusen.
Han kunde inte se några tecken på sjukdom, varken på hoven eller eller på hennes rörelse. Jag valde ändå att röntga för säkerhets skull, för som ni sagt och även vet sa så finns det hästar som gått med ganska allvarliga förändringar i hoven pga fång, utan att nån märkt det.
Plåtarna var helt ua och vet kunde inte se nån anledning till oro.

• Gilla
Reactions: Sar
Va skönt att de inte va nått!

Kan de vart så att din häst sparkat i väggen eller liknande?

Min häst stod på boxvila flera månader och under den tiden hittade Hovis en blödning i lamelranden och konstaterade inte alls nån fång utan blödning pga trolig spark i betong väggen.

Liknande trådar

H
Hästvård Hejsan! Jag är så orolig över min häst att jag själv börjar känna mig otroligt nere.. tänkte berätta om hans hälta och hoppas att ni...
Svar
13
· Visningar
2 950
Hästvård Skrev en tråd för ett tag sen ang. min häst som blev akut sjukt av något väldigt konstigt. Han blev bra efter behandling och fick...
Svar
0
· Visningar
863
Senast: LaMaya
·
Hästvård Fbl skoddes om igår. Inga konstigheter alls, det enda som är 'ändrat' är att han fick ringskor utan kappor alls fram istället för...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
26 725
Senast: TantEster
·
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka