Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Det finns många liknande trådar om detta, jag vet. Men vill ha lite "nyare" åsikter kring detta. Alltså, räcker det med att endast...
2
Svar
21
· Visningar
1 785
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Jag antar att många hästar är lite runda efter sommaren, men nu börjar jag bli lite orolig för min. Jag har haft henne i många år...
Svar
19
· Visningar
3 182
Senast: skuggi
·
Hästvård Någon som har testat? Resultat? Erfarenheter? Min pålla behöver en genomgång, men bra equiterapeuter/fysioterapeuter i mitt...
Svar
6
· Visningar
2 159
Senast: akleja
·
Hästvård Lite fundersam en häst i stallet har förhöjda njurvärden, de har ökat sedan förra provet i somras. Hästen ifråga var på klinik idag pga...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: MayGrace
·
Hästvård Finns det någon som har använt sig av stötvåg eller shockwave på ligament på bakknä?
Svar
0
· Visningar
667
Senast: favvo
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 457
Foder & Strö Jag pratade med en igår om höanalyser, tror vi kom in på det av att vissa har inte analyser på sitt hö. Det denne menade på var att om...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 935
Senast: bigganl
·
Hästvård En av hästarna hemma har en skada på senfästet till djupa böjsenan i ena frambenet, troligtvis har hon gjort något i hagen då det uppkom...
Svar
2
· Visningar
721
Hästvård Igår blev min häst skodd och när hovis drar av ena bakskon konstaterar han att denhär hoven visar symptom på att ha haft fång. Det är...
2
Svar
21
· Visningar
5 042
Hästvård Hej alla! Efter att haft häst som sovit inne nattetid året runt och behövt täckas året om (nästan) har jag nu skaffat mig en...
Svar
4
· Visningar
553
Senast: Marita73
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar på det här med utevistelse och vindskydd. Vet ju att det är något med 12 timmar ute utan vindskydd, när...
Svar
8
· Visningar
4 859
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har alltid haft mina hästar på halm och mockat rent på både bajs och kiss varje dag. Tycker inte tidsåtgången är så farlig, men...
Svar
12
· Visningar
1 501
Hästvård Hej! Vet inte riktigt under vilken rubrik jag ska lägga denna tråden men försöker här. Har en vinterhage som jag för ca 7 år sen grusade...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: liden
·
Hästvård Hej! En av mina hästar som jag har haft i 9 år, har stora problem med sina nerver. Han är hopp/dressyrhäst, och jobbas även i parelli...
2
Svar
21
· Visningar
14 544
Senast: Rodluvan
·
Hästvård Hej på er! Idag när jag kom till stallet var hästen varm och svullen i kotan på ena bak, det fick bli att hänga tillbaka sadeln och ge...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: Linnpan
·
Foder & Strö jag har en 21 årig häst som går fullt ut fortfarande och är i super bra kondition och skick. Ingen gissar på mer än 15 år på han :) Nu...
Svar
5
· Visningar
897
Senast: Korven
·
Foder & Strö Har letat runt och fått en hel del råd om vad jag kan ge min kräsna häst för foder, men tänkte höra mig för lite mer. Han behöver...
2
Svar
20
· Visningar
5 144
Foder & Strö Hej. Nu börjar det närma sig att ta hem hästarna och jag börja fundera på betet. Vi har en shettis och en större ponny, ingen av dom...
Svar
9
· Visningar
1 244
Senast: Magnum
·
Foder & Strö Finns här någon som lyckats få i hop en behovsfylld och balanserad mineralfoderstat med färdig mineralblandning? Detta fråga innefattar...
Svar
14
· Visningar
1 169
Senast: kol
·
Hästvård Min kompis häst har efter ett par utredningar på klinik fått diagnosen karpaltunnelsyndrom. Hästen är lindrigt halt, men visar ändå att...
Svar
1
· Visningar
1 063
Senast: Daisy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka