Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag behöver lite hjälp att tänka logiskt eller tänka smart öht.. Hästen står ute dygnet runt nu och jag fyller en höpåse när jag är där...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: Korven
·
Foder & Strö Någon som testat detta och har erfarenheter? Fick det rekommenderat av en veterinär men har inte vågat ge det. Fick en lång föreläsning...
Svar
7
· Visningar
1 822
Senast: spaderÄss
·
Hästvård För en dryg vecka sedan fick min häst två sår av spark från annan häst. Ena såret på insidan av vänster fram och det andra högt upp på...
2
Svar
25
· Visningar
11 541
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag har köpt min första unghäst (-13) och därmed är det också första gången jag räknar foderstat åt en sådan. Jag använder mig av...
Svar
2
· Visningar
559
Senast: Kirie
·
Hästvård Flyttade hästen till nytt stall efter betet och det kryllar av stygnflugor SJUKT äckligt, hela hästen är sprayad varje dag (ben, bog...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 589
Senast: Buck
·
Hästvård Någon som har haft en häst med det? Jag fick ta ut veterinären ikväll igen (för...ja...vet inte hur många ggr) för att Misse var...
2
Svar
33
· Visningar
8 843
Senast: Maléne
·
Hästvård Min häst är 4 år och hon har vargtänder. Skulle ni be en veterinär att ta bort dom? Orsakar dom alltid problem vid ridning med bett? Har...
2
Svar
22
· Visningar
3 755
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Vi har fått en häst utdömd idag, L**brukstjänst kommer på måndag förmiddag. De sade inte något om skorna, kan de sitta kvar eller skall...
Svar
13
· Visningar
2 233
Senast: Lona
·
Foder & Strö Är detta ett bra hö? Krävs det att jag kompletterar med mineraler eller protein eller annat kraftfoder? Hästen är ett nordsvenskt sto, 4...
Svar
5
· Visningar
1 069
Hästvård Håll tummarna att en av travarna jag sköter om ( kan ej skriva namn då han är en rätt bra travare men skadad just nu) kommer bli av med...
Svar
0
· Visningar
923
Senast: Novaindex
·
Hästvård Hej! Jag har en 8 årig häst som nu är sprutad för hovledsinflammation på bägge fram sam höger kota och knä sedan knappt en vecka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 906
Senast: Rubinen
·
Hästvård Min häst tappar sina fram skor hela tiden han har tappat fyra skor på fem veckor! Vi har provat med boots i hagen och vid ridning men...
2
Svar
27
· Visningar
2 091
Senast: Soffan74
·
Hästvård Jag vet att det finns hundratals trådar i ämnet häst som gapar men jag har läst igenom dem alla utan att hitta någon som stämmer överens...
Svar
19
· Visningar
2 386
Senast: Jolo
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som är lite känslig och har haft lite hosta sedan tidigare. Det har varit bra nu en längre tid men nu när vi bytt...
2
Svar
25
· Visningar
2 676
Senast: Miingla
·
Hästvård Både nyponpulver och nyponskal säljs ju som tillskott till hästar och jag undrar vad det är för nypon, är det såna vanliga som växer...
Svar
10
· Visningar
3 482
Senast: tabac
·
Hästvård Hästen har under våren och sommaren kladdiga ögon, segt ljusgult kladd. Veterinär har uteslutit ögoninflammation. Har provat (på...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: Arwen
·
Foder & Strö Hur ska man tänka på värdena på energi och smältbart råprotein och dess kvot. När vill man ha vad så att säga?
Svar
7
· Visningar
3 027
Hästvård Från en dag till en annan har hovskägget på mitt haflingersto försvunnit! Hennes hage är helt torr och jag har aldrig sett henne eller...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: spinxx
·
Hästvård jag har en fråga angående vaccination på häst. Jag har ganska nyss fått hem en ny häst och hennes vaccination mot hästinfluensa ser ut...
Svar
4
· Visningar
667
Senast: WBanna
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 653
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama