Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag har lite funderingar på det här med utevistelse och vindskydd. Vet ju att det är något med 12 timmar ute utan vindskydd, när...
Svar
8
· Visningar
4 820
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har alltid haft mina hästar på halm och mockat rent på både bajs och kiss varje dag. Tycker inte tidsåtgången är så farlig, men...
Svar
12
· Visningar
1 500
Hästvård Hej! Vet inte riktigt under vilken rubrik jag ska lägga denna tråden men försöker här. Har en vinterhage som jag för ca 7 år sen grusade...
Svar
0
· Visningar
426
Senast: liden
·
Hästvård Hej! En av mina hästar som jag har haft i 9 år, har stora problem med sina nerver. Han är hopp/dressyrhäst, och jobbas även i parelli...
2
Svar
21
· Visningar
14 407
Senast: Rodluvan
·
Hästvård Hej på er! Idag när jag kom till stallet var hästen varm och svullen i kotan på ena bak, det fick bli att hänga tillbaka sadeln och ge...
Svar
8
· Visningar
988
Senast: Linnpan
·
Foder & Strö jag har en 21 årig häst som går fullt ut fortfarande och är i super bra kondition och skick. Ingen gissar på mer än 15 år på han :) Nu...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: Korven
·
Foder & Strö Har letat runt och fått en hel del råd om vad jag kan ge min kräsna häst för foder, men tänkte höra mig för lite mer. Han behöver...
2
Svar
20
· Visningar
5 129
Foder & Strö Hej. Nu börjar det närma sig att ta hem hästarna och jag börja fundera på betet. Vi har en shettis och en större ponny, ingen av dom...
Svar
9
· Visningar
1 233
Senast: Magnum
·
Foder & Strö Finns här någon som lyckats få i hop en behovsfylld och balanserad mineralfoderstat med färdig mineralblandning? Detta fråga innefattar...
Svar
14
· Visningar
1 164
Senast: kol
·
Hästvård Min kompis häst har efter ett par utredningar på klinik fått diagnosen karpaltunnelsyndrom. Hästen är lindrigt halt, men visar ändå att...
Svar
1
· Visningar
1 060
Senast: Daisy
·
Hästvård Jag köpte en häst för 1,5 månad sedan. Han hade ett sår på ena höftknölen när vi hämtade honom. Till och från har det gått från...
2
Svar
22
· Visningar
5 533
Senast: Mustang
·
Hästvård Hej och hå. Hur sjutton kan man skydda skap/ljumskar/insida lår från de bitande odjuren? Främst utomhus, typ i hagen och eventuellt vid...
Svar
4
· Visningar
1 767
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Har googlat men inte hittat svar på min fråga så tänkte höra med er här inne :) Det är nämligen så att min foderhäst fick ett mycket...
2
Svar
27
· Visningar
2 532
Senast: LuckyMe
·
Foder & Strö Vet inte om här finns trådar i ämnet. Men jag skulle behöva en bra höautomat, som faktiskt funkar, så att hästen kan få hö 4 ggr per...
Svar
3
· Visningar
1 447
Senast: Breen
·
Hästvård Har märkt mer och mer att min ena ponny tappar mycket tagel, hans tjocka fluffiga man ser nu väldigt tråkig ut och drar man med en...
Svar
3
· Visningar
1 418
Senast: Masse
·
Hästvård Har ett sto som med största sannolikhet har drabbats av fotosensibilitet pga Johannesört. Hennes tre vita fötter är drabbade. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 375
Senast: Miazebra
·
Hästvård Kan först skriva att hästen är under utredning med veterinär men vill höra andras erfarenheter och försöker få någon idé om varför hon...
2
Svar
20
· Visningar
3 432
Hästvård Hej nu är det så att min häst får skav av hans sadelgjord! Han har en svankig rygg och förra ägaren har inte haft några problem med skav...
Svar
8
· Visningar
951
Senast: Korven
·
Hästvård Hej! Mitt 15-åriga sto har under de tre-fyra senaste dagarna börjat hosta lite smått, någon gång i början av ridpasset men även nu i...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Rubinen
·
Hästvård Suck, har en tuff 3 åring som visade sig bli en svårare nöt än vi trott. Vi har nämligen ett stort problem och det är hagrelaterat...
Svar
16
· Visningar
2 675
Senast: zoomzom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama