Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej Min häst är halt och har varit det till och från i två månader. I tisdags var jag på klinik och hältan släppte när kotan och neråt...
2
Svar
25
· Visningar
3 632
Hästvård Fick hem mitt sto i vintras, då var hon rakad på benen hela vägen ned till hovarna. Hon kom med riktig ihärdig mugg som inte försvann...
2
Svar
22
· Visningar
5 341
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Nu kommer jag snart få svar från analysen av hösilaget. Jag borde behöva fodra med nåt annat också (vitaminer, mineraler) Fri tillgång...
Svar
3
· Visningar
656
Senast: TinyWiny
·
Hästvård På fredag kommer äntligen mitt efterlängtade vetehalm efter ett år med spån vilket jag absolut inte trivts med. Dock har jag aldrig...
Svar
15
· Visningar
1 655
Senast: Smulan75
·
Hästvård Mitt sto var i somras på betäckning. Där fick hon en lättare förkylning med hosta, snor och lite feber ett par dagar. Kollad av vet som...
Svar
0
· Visningar
925
Senast: Novalisa
·
Hästvård Som jag skrev i en annan tråd så är min häst opererad i halsen. Under operationen lyckades dom skära i matstrupen, som nu är ihop sydd...
Svar
0
· Visningar
805
Senast: Daisy
·
Foder & Strö Jag ska hämta hem en ny häst nästa vecka. Där hästen står nu äter han hösilage. I mitt stall ska det också serveras hösilge (fri...
Svar
4
· Visningar
1 213
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag har ett sto som vi försökte få dräktigt i somras. Hon har aldrig visat brunst innan, och gjorde det bara en gång när vi fick spruta...
Svar
0
· Visningar
739
Senast: Mli
·
Foder & Strö Jag vet inte vad min häst väger. De där banden visar ju inte heller helt rätt vad jag förstått ? Hur ska jag hitta vad underhållsbehovet...
Svar
9
· Visningar
1 245
Senast: sthu
·
Foder & Strö Som räknar med kg/ts, inte kg/foder, finns det?
Svar
4
· Visningar
642
Senast: Korven
·
Foder & Strö Det finns många liknande trådar om detta, jag vet. Men vill ha lite "nyare" åsikter kring detta. Alltså, räcker det med att endast...
2
Svar
21
· Visningar
1 775
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Jag antar att många hästar är lite runda efter sommaren, men nu börjar jag bli lite orolig för min. Jag har haft henne i många år...
Svar
19
· Visningar
3 171
Senast: skuggi
·
Hästvård Någon som har testat? Resultat? Erfarenheter? Min pålla behöver en genomgång, men bra equiterapeuter/fysioterapeuter i mitt...
Svar
6
· Visningar
2 154
Senast: akleja
·
Hästvård Lite fundersam en häst i stallet har förhöjda njurvärden, de har ökat sedan förra provet i somras. Hästen ifråga var på klinik idag pga...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: MayGrace
·
Hästvård Finns det någon som har använt sig av stötvåg eller shockwave på ligament på bakknä?
Svar
0
· Visningar
662
Senast: favvo
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 426
Foder & Strö Jag pratade med en igår om höanalyser, tror vi kom in på det av att vissa har inte analyser på sitt hö. Det denne menade på var att om...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 922
Senast: bigganl
·
Hästvård En av hästarna hemma har en skada på senfästet till djupa böjsenan i ena frambenet, troligtvis har hon gjort något i hagen då det uppkom...
Svar
2
· Visningar
721
Hästvård Igår blev min häst skodd och när hovis drar av ena bakskon konstaterar han att denhär hoven visar symptom på att ha haft fång. Det är...
2
Svar
21
· Visningar
5 022
Hästvård Hej alla! Efter att haft häst som sovit inne nattetid året runt och behövt täckas året om (nästan) har jag nu skaffat mig en...
Svar
4
· Visningar
553
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama