Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Halloj! Har en fråga, stallkompisens häst tappar framskon hela tiden. Söker jag på det så säger alla byt hovslagare men saken är den att...
Svar
12
· Visningar
1 088
Senast: Boj
·
Foder & Strö Både lättfödda till svårfödda i samma hage (liten flock hemma på lösdrift) o fd fri tillgång men det klarade inte de lättfödda av. Dvs...
Svar
2
· Visningar
781
Foder & Strö Jag har lust att gräva ner mig nånstans efter att ha räknat mer noggrannt på min höanalys. Värdena är som följer. Torrsubstans 84%...
Svar
1
· Visningar
786
Foder & Strö Min häst har nyligen övergått enbart till grovfoder från hö+kraft. Jag behöver komplettera med nåt mineralfoder tex e-vitamin och selen...
Svar
4
· Visningar
1 307
Hästvård Nu har min lille plutt blivit sjuk:( Han äter dåligt, bajsar därav lite, blek i tandköttet, balans och koordinadtion är en katastrof...
Svar
9
· Visningar
1 639
Senast: rebeckasff
·
Hästvård Hej! Blev precis medlem här i all panik för jag behöver tips och råd från utomstående. Har hängt ihop med min varmblodstravare i 11...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: Aionee
·
Hästvård Jag är inackorderad i ett stall och vinterhagarna är fulla av alsikeklöver. Hur farlig är denna klöver? Jag har verkligen ingen större...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 841
Hästvård Mitt kallblodssto har tappat en del i vikt sista tiden. Både fett och muskler ser det ut som. Hon är 19 år, har knappt ridits sista...
Svar
4
· Visningar
857
Hästvård Jaha, då var det dags för denna hästen också verkar det som. Efter viloperiod på tre veckor kändes hästen inte ok. Ovillig och blev...
2
Svar
22
· Visningar
4 828
Senast: Pudlan
·
Hästvård För en vecka sen imorgon kastrerades min 2 åring. Allt har flutit på bra, tempat honom varje dag och haft 37,8. Svullen men inte öm...
Svar
4
· Visningar
1 289
Senast: Rifer
·
Foder & Strö Har nu införskaffat mineraler utan socker i sammansättningen och fått ihop en balanserad foderstat till min insulinresistenta häst. Dock...
Svar
6
· Visningar
1 772
Senast: Breen
·
Hästvård Funderar på att helklippa (eller, ja kanske betecknas som jaktklippning - spara huvud, ben o under sadeln). Häst svettas kopiöst vid...
2
Svar
30
· Visningar
4 343
Senast: mackan
·
Hästvård Tar från början! I våras/försommaren märkte jag att mitt sto var svullen vid manken och ner mot bogen. Det såg ut som hon hade haft en...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: lovehorses
·
Hästvård För ca 2 veckor sen upptäckte jag att min sköthäst hade börjat få typ som hudsprickor på ballarna, på bägge bak. Eftersom han står på...
Svar
8
· Visningar
2 003
Senast: skuggi
·
Foder & Strö finns det ngn ide att ge munkpeppar alt annat fodertillskott till sto som tjurar ihop och inte går få framåt. Har bara haft henne i...
Svar
3
· Visningar
573
Foder & Strö Jag har i alla år gått på känsla och med ögat fodrat mina hästar. Hittills har det gått bra, men så i somras så blev en av hästarna...
Svar
14
· Visningar
1 061
Senast: saltopeppar
·
Hästvård Hej. Har hästarna på lösdrift och va ute och mockade hagen idag. En av hästarna har varit lite dålig i magen ett par dagar (bytt bete...
Svar
15
· Visningar
4 129
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Mina shettisar har nu börjat gå på bete ordentligt 6v,eftersom sockerhalten skunkit avsevärt, men hur ser proteinmängden ut nu? bor i nv...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: kol
·
Foder & Strö hej! Söker kunskap för att ska på en balanserad foderstat till min halvblodsvalack. Han är en stor och häst som har svårt att gå upp i...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: Hippo75
·
Foder & Strö Snart är det dags att flytta till nytt stall, finns lite funderingar hur lunchfodring ska lösas. I det gamla stallet som jag flyttar...
Svar
14
· Visningar
2 275
Senast: katja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?