Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Halloj! Jag har två hästar hemma, en kallblodsvalack på 23 och ett varmblodssto på 17 år. Jag och en vän har lånat hem dom, har ridit på...
2
Svar
20
· Visningar
3 179
Senast: Maria_81
·
Foder & Strö Jag undrar om det är någon där ute som kan svara på varför vissa prompt byter vatten varje dag i boxen om de har hink? Jag har lite...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 362
Senast: Liten
·
Hästvård Hästens ena framben har svullnat upp ordentligt! Det är runt om där skenbenet sitter. Det beror nog på ett sår han fått, jag tycker det...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Hastflickan
·
Foder & Strö Hej! Postade en tråd för ett tag sedan om min häst som betedde sig annorlunda. Igår kväll när jag la mig var det som att ett ljus gick...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: Krati
·
Hästvård Har ett arabsto på 9 år som har en längre tid, en månad varit svullen på kroppen, halsen, bogen, framför manken och låret. Hon är ett...
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: Billy
·
Foder & Strö Jag har ett torrt hösilage (81%) med hög protein/energi-kvot (9,5). Funderar på att endast ge 7 kg hösilage så det täcker proteinbehovet...
2
Svar
25
· Visningar
3 762
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Kan detta vara artros? Vänster framben alltså. Hon är halt på det benet. Va varm och hade puls innan i veckan. Den knölen som är där har...
2
Svar
25
· Visningar
3 110
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Hej! Har ett stort problem just nu och hoppas att jag kan bli lite klokare med era tankar här på buke.. Har sedan en tid tillbaka letat...
Svar
16
· Visningar
3 165
Foder & Strö Ber om ursäkt om den här frågan varit uppe tidigare och jag har missat detta. Min häst går i en hage tsm med ett annat sto och vi...
Svar
16
· Visningar
4 143
Senast: kem
·
Foder & Strö Köpt en burk med in the Pink Powder (vitaminer och matsmältningsmedel) till hästarna. Någon som har provat det och har några...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: Balahé
·
Hästvård Har en 8 årig halvblod som har fått diagnosen Måttligt- kraftig artros med en galla på insidan och utsidan kotan. Bilderna vart skickade...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har ett 18 årigt halv pensionerat sto,hon är väldigt tydlig med dagsform och vad hon vill i normala fall och det är en överenskommelse...
Svar
3
· Visningar
548
Senast: Ms_Antrop
·
Foder & Strö Har en analys på vårt hösilage. Jag skulle behöva hjälp med att räkna ut vad min häst behöver äta och komplettera med. Jag är usel på...
Svar
1
· Visningar
418
Senast: TinyWiny
·
Hästvård För exakt 3 månader sen idag råkade min bästa vän ut för ett fruktansvärt trauma som ledde till ett sår in till hovleden...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag upptäckte förra veckan ett djur som jag nu såg måste vara en älgfluga, INNANFÖR pälsen. Tänkte inte mer på det, hon har haft lite...
Svar
1
· Visningar
1 144
Hästvård Hejsan, skulle behöva lite råd om en fråga gällande avmaskning. Det är så att det visade sig att min 4-åriga valack hade högt värde, ca...
Svar
4
· Visningar
1 914
Senast: Vaggan
·
Hästvård Vill höra era erfarenheter ang unghästar som har ojämn styrka i bakdelen? Även erfarenheter av Patella-upphakning? Min häst lyfter inte...
Svar
11
· Visningar
1 120
Senast: Wembley
·
Hästvård Min 12-åriga valack har en känslig mage. Har lätt för att få gasansamlingar som leder till obehag. När jag tar in honom från hagen på...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hej, Har någon erfarenheter med hampaströ m/u eucalyptus olja? Har läst att det i längden är billigare jämfört med annat strö då man...
Svar
4
· Visningar
1 427
Senast: anne77
·
Foder & Strö Hur rider ni och sköter era 20+are? Foder och tillskott?
2
Svar
30
· Visningar
2 639
Senast: tabac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18