Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hur lång "hållbarhet" har Back-on-track's bandageunderlägg? Finns effekten kvar i underläggen i oändlighet, eller avtar den på något...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 522
Hästvård Hvor mye blue lotion trengs på et hestebein fra hoven og tilogmed kneet for at det skal være til noe hjelp? synes det er vanskelig å...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: BigEnough
·
Hästvård Någon som vet vad detta kan vara? Är under min hästs mage. Haft det sedan augusti men verkar blir större. Hur jag ska behandla det och...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: Idaemelie
·
Hästvård Jag undrar om det finns någon anledning till att nya stallet säger att jag inte får ha torvbädd. Vi har nyss flyttat och får välja om vi...
Svar
16
· Visningar
2 068
Hästvård Min häst har haft diarré inatt och när jag tempade nu på morgonen har hon 38,7. Förhöjd puls också. Lite loj. Vad skulle ni göra...
Svar
4
· Visningar
1 364
Senast: Skruttan
·
  • Låst
Foder & Strö Ser att det inte är ok att hjälpa till med enskilda foderstater, respekterar detta men min fundering är varför denna regel är satt ...
Svar
5
· Visningar
839
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hej! Jo det är såhär att vi funderar på att släppa dotterns hästar på lösdrift hemma på gården MEN jag är livrädd för fång och på...
Svar
6
· Visningar
1 520
Hästvård Min häst brallade loss och trampade på sig själv precis ovanför kronranden på ett bakben. Såret blev som ca en femkrona och såg ganska...
Svar
10
· Visningar
1 257
Senast: winklan
·
Foder & Strö Japp, jag håller på o försöker räkna foderstat! Det går sådär. Har en lite allmän fundering, ska kolla under dagen hur stort problemet...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag vet att det nog är väldigt individuellt från häst till häst, men jag tycker det är sååå svårt. Jag vill nog gärna övertäcka för att...
2
Svar
36
· Visningar
3 998
Senast: fridaxi
·
Foder & Strö Min arab är hela 31år gammal och behöver mera fett på kroppen. Finns det något bra kraftfoder till gammal hästar?, har ingen annalys på...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: ameo
·
Hästvård Igår när jag kom till stallet så hade min häst ett supertjockt bakben, jag tänkte lymfangit och då är det ju bra att röra på sig lite...
Svar
12
· Visningar
1 491
Hästvård I morse fick jag samtalet ingen hästägare vill få, min fina fina Figaro hittades död i hagen. Vid midnatt hade hela flocken stått upp...
2
Svar
21
· Visningar
3 559
Hästvård Tänkte fråga om era erfarenheter kring Stalosan. Vi har i våra boxar halmpellets som botten och sen halm över det, men jag upplever att...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Maria_81
·
Foder & Strö Sitter och håller på att räkna på foderstart till mitt dräktiga sto och undrar vad ni skulle ha tagit pellets eller müsli foder? Har...
Svar
14
· Visningar
2 965
·
Foder & Strö Sitter o försöker räkna foderstat men får inte till det! Fodrar med Krafft Lucernpellets och ca/p intehållet står angivet i %. Jagkan...
Svar
4
· Visningar
600
·
Hästvård Hejsan! Jag flyttade precis hem min häst till mig och har märkt att han är orolig i magen, när jag tex tar in honom i boxen eller...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: Amanda_F
·
Hästvård Nu börjar det bli lite kallare och hästarna börjar sätta vinterpäls. Vissa börjar raka de för att de inte ska bli svettiga, och andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 511
Senast: Aionee
·
Hästvård Halloj! Min häst ska på måndag bli klippt, hur tycker ni man ska förbereda för att det ska gå så enkelt som möjligt för tjejen som ska...
Svar
11
· Visningar
1 023
·
Hästvård Ni som har/haft hästar med cushings, hur har det påverkat dem i deras liv och i träning? Speciell foderstat, medicin och endast lugn...
Svar
10
· Visningar
3 319

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

• WE-tråden