Jag vet inte. På sommarbetet fick hon få en morotsbit som var typ 2x2 cm stor dagligen och efter några veckor så märktes det.
Du får börja mixa sallad och blanda med vatten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet inte. På sommarbetet fick hon få en morotsbit som var typ 2x2 cm stor dagligen och efter några veckor så märktes det.
Du får börja mixa sallad och blanda med vatten
Har du provat att koka de grönsaker hon inte tål? Tex egen morotspure, eller egen äppelmos (minimerat socker) Rödbetor kanske? Potatismos? En del saker förändras när de upphettas.
Ok, ja det är lite meckigt förstås, fint att du är på bättringsvägen. Hoppas du hittar ngt till din damNej det har jag inte. Du kan självklart inte veta det men jag har varit väldigt sjuk de senaste åren och även om jag nu äntligen är på bättringsvägen så är jag långt ifrån att orka med att göra sådant. Jag har precis börjat kunna rida några gånger i veckan igen vilket är högsta prioritet att orka med just nu för mig.
Ok, ja det är lite meckigt förstås, fint att du är på bättringsvägen. Hoppas du hittar ngt till din dam
Bovete, kanske?
Ja det är jättesvårt!
Mineralerna är i pulverform. Typ som florsocker i konsistensen.
Skulle du kunna blanda ut de i lite uppblött soja/annat och helt enkelt ge i spruta i munnen?
Det blir nog väl mycket. 44,7 gram är ungefär 4 msk. Frågan är om hon inte hade låtit alltihop rinna ut igen.
Det handlar om teknik. Och då delvis hur gott det man blandar med är. Tro mig, 15 krossade stora tabletter tre ggr/dag blir en hel del pulver. För att inte tala om hur mkt en uppslammad dos pronutrin blir...
Det gör det absolut! Min fysik är tyvärr inte vad den ska vara även om jag hoppas att den kommer bli bättre! Jag kom upp ur rullstolen i april och har kämpat på framåt sedan dess men att klara av att spruta in en sörja i munnen på en ovillig häst varje dag klarar jag inte än.
Jag har funderat lite. Klarar hon sommarbete? Då borde hon ju klara en begränsad mängd socker även off-season. Så frågan är vad hon reagerar på egentligen. Gör inte lösningen lättare dock, men kanske själva sockret kan funka om du får bort vad det nu är i övrigt som skapar reaktion.
Nej då är det ju knivigare såklart. Jag har nog inga mer tips, det ÄR verkligen knivigt när man måste ha i dem ngt de anser smakar apa men man inte kan ge dem "vadsomhelst" för att lura i dem det.
Nja, det hade jag faktiskt inte gett till någon häst. Nu har inte mina haft fång tack och lov men jag hade aldrig gett ett foder med spannmål i till en fånghäst. Fodret innehåller alltför mycket grejer utan någon som helst förklaring vad det ska vara bra för. Det innehåller ju som sagt spannmål vilket stoet inte klarar.
Det är den låga socker- och stärkelsehalten man vill åt till en fånghäst. Vår har aldrig mått så bra som sedan han började få det fodret. Men om din inte tål det, så är det ju helt ointressant oavsett.
Går det inte att tänka sig att blanda i soja trots att den inte egentligen behövs? Om hon äter speedibeet utan mineraler kanske det går att successivt lägga till mineraler. Så har jag gjort ibland. Annars kanske höpellets kan vara ett alternativ, om det finns någon sort garanterat utan klöver och lusern.
Intressant om din häst. Min har också problem med känslig mage och hudutslag. Hon är också överkänslig mot mycket men har inte lyckats lista ut allt. Om hon är så känslig mot klöver som din blir det svårt då i princip allt hö här innehåller lite klöver åtminstone. Min har haft stora blodmasken så kanske det är en orsak i hennes fall. Hon har även bytt ägare ofta innan hon kom till mig för fyra år sen.