Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du tittar på Pre Alpin WiesenFlakes eller Pre Alpin WiesenCobs som St Hippolyt säljer?
Alpina grässorter och örter enligt hippolyt.dk. Men du kanske menar i detalj (så att det garanterat är fritt från bl.a. Lusern och klöver)? Där är jag osäker men det kanske är värt att undersöka vidare tex via en återförsäljare? Den Pre Alpin produkt som min häst får innehåller linfröolja så den går iaf bort för din del.Jag hittar ingen innehållsförteckning på det heller?
Alpina grässorter och örter enligt hippolyt.dk. Men du kanske menar i detalj (så att det garanterat är fritt från bl.a. Lusern och klöver)? Där är jag osäker men det kanske är värt att undersöka vidare tex via en återförsäljare? Den Pre Alpin produkt som min häst får innehåller linfröolja så den går iaf bort för din del.
Jag köpte ren gräspellets förr. Men då får man socker på köpet. 22% närmare bestämt. Så inget reellt alt.
Nej det blir det ju inte då. När jag googlar hittar jag inga rena gräspellets?
Salsa naturell grön är rena gräspellets.
Tack Men jag hittar ingen innehållsförteckning? Så dumt när de inte skriver ut på nätet.
Deras hemsida verkar ligga nere men jag hittade detta;
http://spotidoc.com/doc/3007699/salsa-naturell-grön-2010.pub
Ganska gammalt och socker är inte med men det ligger runt 20%
Nej det blir det ju inte då. När jag googlar hittar jag inga rena gräspellets?
Är det nolltolerans?
Jag har samma problem med min, insulinresistent och dubbla pssm.
Åt med urlakad betfor i en månad, sen började hon lämna hälften.
Efter MYCKET prövande, letande, knölande fick jag prova en giva med Glyx-mash. 100 g uppblött med 5dl vatten och 3 dl speedibeet gör att 25 g msp och alcar slinker ned. (90 g mineraler totalt) Fortfarande efter en månad, och inga av problemen min brukar få av lucern.
Jag tror det är för att det blir så lite. Men den luktar/smakar massor.
Innehåll:
Lucernfibrer, Palatin® gräsfibrer, betfiber, lättkrossade linfrön 5,5%, majsgroddar, riskli 4,6%, vindruvskal, prebiotisk isomaltos, kryddörter (fänkål, koriander, mariatistel) 4,0%, korngräs, öljäst, vindruvkärnextrakt, kalciumkarbonat (marint- och mineraliskt), äppelvinäger
Det var under protest jag sponsrade hippolyt, dessutom med 350 kr för 15 kg, men jag får göra avbön. Den har löst alla mina problem. Hoppas det håller i sig.
Nja. Det var ganska många saker däri som hon inte klarat tidigare. Frågan är om jag vågar prova och riskera att hon blir dålig igen
Vet du vad Palatin är?
Nu har hon slutat äta upp igen så jag verkligen måste hitta något Jag ska testa med äppelcidervinäger ikväll för det har jag hemma.
Jag är ganska tveksam till örter men det är det enda jag kan komma på som inte redan nämnts.
Det går inte att mojsa ihop ngn blandning av sånt som smakar mycket men som inte har så mycket andra effekter? Typ mynta, nypon och sånt. OBS, jag vet mkt lite om örter jag bara spånar lite för fler ideer.
Mint (i örtform) har jag med framgång använt för att maskera annat i mat. Dock tävlingskarens.
Jag är ganska tveksam till örter men det är det enda jag kan komma på som inte redan nämnts.
Det går inte att mojsa ihop ngn blandning av sånt som smakar mycket men som inte har så mycket andra effekter? Typ mynta, nypon och sånt. OBS, jag vet mkt lite om örter jag bara spånar lite för fler ideer.