Tips på krubbskrammel!

Hm, mint kanske skulle vara något? Att det är tävlingskarens gör mig inget på ett sätt då jag inte tävlar men vet du @Alexandra_W varför det är tävlingskarens på det? På vilket sätt påverkar det hästen menar jag?
Det är inte mint i sig som är karensklassat utan menthol som finns i mint. Menthol är slemlösande och svagt smärtstillande.
 
Hm, mint kanske skulle vara något? Att det är tävlingskarens gör mig inget på ett sätt då jag inte tävlar men vet du @Alexandra_W varför det är tävlingskarens på det? På vilket sätt påverkar det hästen menar jag?

Karensen är ny, men det är tydligen för Läkemedelsverket klassat det (mentol) som verksam substans i ett läkemedel och att mentolens smärtlindrande egenskaper är dokumenterande. Jag undrar hur mkt man måste äta då jag, men...
 
Karensen är ny, men det är tydligen för Läkemedelsverket klassat det (mentol) som verksam substans i ett läkemedel och att mentolens smärtlindrande egenskaper är dokumenterande. Jag undrar hur mkt man måste äta då jag, men...

Det är inte mint i sig som är karensklassat utan menthol som finns i mint. Menthol är slemlösande och svagt smärtstillande.

Tack så mycket för svar :) Jag vill ju inte ge något som påverkar i onödan men det lär ju knappast någon tesked göra.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 909
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
5 812
Senast: Fetaost
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 452
Senast: Irival
·
Foder & Strö Jag vet, det går inte att veta vad man ska fodra med utan en ordentlig analys. Och jag vet, det går inte att ge några råd om foderstat...
Svar
14
· Visningar
1 507
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp