Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Omröstning Omröstning
Foder & Strö Ja vilket använder du? För och nackdelar? Varför föll valet på just det grovfodret? Har du använt annat grovfoder än det du har i dag...
2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: ameo
·
Foder & Strö Hej! Jag ska kanske ta min medryttarhäst på foder och tänkte ha honom på lösdrift. Men jag vet inte riktigt hur de funkar, 1. hur mycket...
Svar
9
· Visningar
903
Senast: Smulan75
·
Foder & Strö Hej, nu har hästen fått en höstsvacka liksom tidigare år.Misstänker att pälssättningen är inblandad.Hästen känns väldigt seg att...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: Amanda_F
·
Foder & Strö Tänkte höra om det finns någon som har koll på kostnader för att få in mer protein i en vall på ca. 3ha? Vi har en gammal vall där...
Svar
7
· Visningar
1 274
·
Foder & Strö Vi har äntligen fått vår analys, som dröjde lite grann. Den ser ut enligt följande: Torrsubstans 68% MJ 7.3 Smrp 43 Ca 5,2 P 2,2 Mg...
Svar
1
· Visningar
759
Foder & Strö Hitta bara en gammal tråd om det- Tänkte höra om det är fortfarande lika skeptsikt till det här eller om de finns ngt positivt till...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: lovehorses
·
Hästvård Ja, vilken sjukdom (om det nu finns någon väl säga!) ger nedanstående symptom? (- Artros) - osäker på sambandet. - Allmänt hängigt...
2
Svar
27
· Visningar
3 358
Senast: Elisha
·
Hästvård hej! Ville bara kolla om det finns någon med erfarenhet av Razer hästskorna? Är dem bra? Stor skillnad från "vanliga"?
Svar
3
· Visningar
812
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: Jennnnka
·
  • Omröstning Omröstning
Hästvård Hur länge går era hästar ute? Är det skillnad på hag-tiden vid olika väder? Mina två fick nöja sig med 5 timmar i det här regnvädret.
2 3
Svar
44
· Visningar
3 574
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Peter Lundin sa en gång det fanns en del studier om asp och parasiter. Vart hittar man dom ??
Svar
2
· Visningar
619
·
Foder & Strö hej! Jag har en islänning, som har gått tur ridning förr, som nu går på stora gröna fält tillsammans med sina andra hästarkompsar. Nu är...
2
Svar
24
· Visningar
2 377
Senast: LuckyMe
·
Foder & Strö Finns det någon som använder sig av balkupa? Hur blir det när balen nästan är tom, kan de flytta runt på kupan då eftersom balen inte...
Svar
5
· Visningar
4 338
Senast: Cita
·
Hästvård Jag letar häst och fastnade för en unghäst för några veckor sedan. Säljaren bokade tid för besiktning. Jag ville även att hästen skulle...
Svar
13
· Visningar
4 588
Hästvård Min häst ska börja äta Metformin, efter konstaterad Ems. Hon fick sina tabletter blandade med lucernpellets ikväll, men vägrade äta...
Svar
11
· Visningar
1 317
Foder & Strö Jag har äntligen lyckats få en analys av stallets hö och tänkte räkna ut en foderstat. Det är bara det att jag knappt förstår någonting...
Svar
3
· Visningar
1 601
Senast: Boj
·
Hästvård Snälla nu behöver jag hjälp från er andra. Min veterinär jag har haft litar jag inte på och har inte fått instruktioner på vad och hur...
Svar
17
· Visningar
2 612
Senast: Varmblod90
·
Hästvård Hej, *Långt inlägg* Har placerat mig själv i en högst olycklig och oförnuftig position.. Har blivit hals över huvud förälskad i en...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 815
Senast: Silvery
·
Hästvård Har någon använt nån typ av salva/ kräm/gel som är som voltaren, fast till hästar? min häst har artros i haserna och hon får kortison...
Svar
7
· Visningar
4 509
Senast: diabla
·
Foder & Strö Min shettis sto 20 år konstaterades ha EMS efter fått fang utan någon synbar anledning. Hon har haft fang tidigare och har sen 10 år...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: katja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama