Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vår ena häst har haft problem med magen och diarré som kommer och går. Ringde veterinären idag och nu ska vi avmaska och han rådde oss...
Svar
9
· Visningar
1 934
Senast: Pathmaker
·
Hästvård Jag funderar över om min häst ser dåligt. Han är snubblig på steniga stigar, blir livrädd vid möte av människor på uteritt tills de...
Svar
8
· Visningar
1 002
Senast: Eddisson
·
Hästvård Brukar inte skriva inlägg speciellt ofta utan brukar mest läsa härinne på buke. Nu har jag däremot ett problem med min lilla ponny som...
Svar
17
· Visningar
3 090
Senast: Pudlan
·
Foder & Strö Fick årets höanalys nu (?), de verkar arbeta sent på labben. Nedan följer resultat per kilo foder exklusive mineralanalysen...
2
Svar
23
· Visningar
3 415
Senast: Galant
·
Hästvård Jag kollar ganska mycket på hästannonser, då jag hopaps kunna köpa häst snart. Och jag ser ganska många bilder på hästar där de står med...
2 3
Svar
41
· Visningar
19 241
Senast: Tualma
·
Hästvård Ja, hur ska man göra för att komma igång med nån rutin med det hela ? Det är så längesen hästen blev kollad / avmaskad så det känns som...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Boj
·
Hästvård funderar på att klippa fuxen (när jag väl fått tag på lite myshästmedel att ge henne) men funderar på hur mycket man ska ta och hur man...
2
Svar
28
· Visningar
4 028
Senast: Buck
·
Hästvård Hej! Jag skulle verkligen behöva tips och råd gällande min älskade häst. Det är en 9 årig islandshäst som jag haft sen han var 2 år, har...
2
Svar
24
· Visningar
2 576
Senast: Lobelia
·
Foder & Strö Hej. Jag har en treåring som är underutvecklad och haft fruktansvärt mycket mask som liten. Nu är masken under kontroll och hon mår rätt...
Svar
16
· Visningar
2 447
Senast: höstmåne
·
Hästvård Ge mig råd och tips om vad ni anser vara den bästa sulan. Jag är på jakt efter den som ger mest stötdämpning till häst med halvtaskiga...
Svar
13
· Visningar
2 469
Senast: tuaphua
·
Hästvård Vad använder ni för försäkring på era hästar? Jag tycker att agria A1 låter tryggast, då den täcker typ allt. Om man till exempel...
2
Svar
24
· Visningar
2 005
Senast: belle
·
Hästvård När jag skulle natta hästarna ikväll såg jag att ponnyn var halt. Tog in henne och kollade igenom henne och märkte att hon ömmade i...
Svar
4
· Visningar
2 679
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag ger fri tillgång på halm, och kan välja på havre-, vete- och gräsfröhalm. Är det generellt någon skillnad på energi-innehåll på de...
Svar
4
· Visningar
2 466
Senast: Boj
·
Foder & Strö hej! Jag har en travare och en Shettis gåendes i samma hage. Nu skulle jag vilja ha fri fodertillgång i den hagen för att underlätta men...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: ameo
·
Hästvård Går igenom alla tänkbara orsaker till varför min 19-åriga ponny får gaskolik lite då och då, men blir inte riktigt klok (och inte vet...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 860
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Årets mineral analys, finns det nån som kan hjälpa mig? Ca 2.0. P1.0...
2
Svar
29
· Visningar
3 696
Senast: JohannaB
·
Hästvård Jag har ett halvblod som fått björnpäls. Vanligen klipps han en gång i december när veterinären är här och vaccinerar. Sederas rejält...
Svar
19
· Visningar
4 446
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag ska grundvaccinera min häst. Då är det (om jag förstått rätt) först en spruta, sen efter 6 (?) veckor så tar man nästa spruta och...
Svar
1
· Visningar
539
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hur jag än räknar så får jag för mycket fosfor i min foderstat. Kvoten Ca/p blir 1,6 och det är ju okej. Men fosforet i sig är för...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: Jfrelin
·
Hästvård Igår när jag tog in hästarna så märkte jag att det var nåt med stoet, var kvar i stallet och märkte att hon hade svårt att bajsa. Det...
Svar
10
· Visningar
975
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V