Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan detta vara artros? Vänster framben alltså. Hon är halt på det benet. Va varm och hade puls innan i veckan. Den knölen som är där har...
2
Svar
25
· Visningar
3 081
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Hej! Har ett stort problem just nu och hoppas att jag kan bli lite klokare med era tankar här på buke.. Har sedan en tid tillbaka letat...
Svar
16
· Visningar
3 165
Foder & Strö Ber om ursäkt om den här frågan varit uppe tidigare och jag har missat detta. Min häst går i en hage tsm med ett annat sto och vi...
Svar
16
· Visningar
4 127
Senast: kem
·
Foder & Strö Köpt en burk med in the Pink Powder (vitaminer och matsmältningsmedel) till hästarna. Någon som har provat det och har några...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: Balahé
·
Hästvård Har en 8 årig halvblod som har fått diagnosen Måttligt- kraftig artros med en galla på insidan och utsidan kotan. Bilderna vart skickade...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har ett 18 årigt halv pensionerat sto,hon är väldigt tydlig med dagsform och vad hon vill i normala fall och det är en överenskommelse...
Svar
3
· Visningar
548
Senast: Ms_Antrop
·
Foder & Strö Har en analys på vårt hösilage. Jag skulle behöva hjälp med att räkna ut vad min häst behöver äta och komplettera med. Jag är usel på...
Svar
1
· Visningar
418
Senast: TinyWiny
·
Hästvård För exakt 3 månader sen idag råkade min bästa vän ut för ett fruktansvärt trauma som ledde till ett sår in till hovleden...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag upptäckte förra veckan ett djur som jag nu såg måste vara en älgfluga, INNANFÖR pälsen. Tänkte inte mer på det, hon har haft lite...
Svar
1
· Visningar
1 139
Hästvård Hejsan, skulle behöva lite råd om en fråga gällande avmaskning. Det är så att det visade sig att min 4-åriga valack hade högt värde, ca...
Svar
4
· Visningar
1 912
Senast: Vaggan
·
Hästvård Vill höra era erfarenheter ang unghästar som har ojämn styrka i bakdelen? Även erfarenheter av Patella-upphakning? Min häst lyfter inte...
Svar
11
· Visningar
1 118
Senast: Wembley
·
Hästvård Min 12-åriga valack har en känslig mage. Har lätt för att få gasansamlingar som leder till obehag. När jag tar in honom från hagen på...
Svar
5
· Visningar
1 166
·
Hästvård Hej, Har någon erfarenheter med hampaströ m/u eucalyptus olja? Har läst att det i längden är billigare jämfört med annat strö då man...
Svar
4
· Visningar
1 416
Senast: anne77
·
Foder & Strö Hur rider ni och sköter era 20+are? Foder och tillskott?
2
Svar
30
· Visningar
2 639
Senast: tabac
·
Hästvård Först och främst, jag vet att jag som hästägare borde läsa på mer och bli mer insatt i hovslageri, och tro mig; Jag läser på allt jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 203
Senast: mily
·
Hästvård En av mina hästar har fång och det blir inte bättre, snarare värre. Tänkte höra om det är någon som har liknande erfarenheter av fång...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 391
Hästvård Någon som har erfarenhet av intimhygien av sto? :D vill ha lite tips av vad som är lämpligast att göra rent med mellan och på juvrena...
2
Svar
20
· Visningar
2 993
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Min ena häst har fått diagnosen cystor i bakknäna. Veterinären hade lite dåligt med tid så jag fick inte så uttömmande snack om prognos...
Svar
0
· Visningar
743
Senast: Lydia
·
Hästvård Om en 1 åring visar sig ha lösa benbitar båda bakknäna och ska opereras för detta omgående, är det något som skulle påverka...
2
Svar
20
· Visningar
2 224
·
Foder & Strö Har för första gången på evigheters evigheter fått ett hö med kvot på 6, tidigare har det alltid fattas massa protein. Detta hö har...
Svar
10
· Visningar
922
Senast: Zebban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama