Om det är nackbandmask så är reaktionen efter avmaskning en allergisk reaktion på mikrofilarierna som dör.Men han har ju fått avmaskningsmedel redan Jag tycker det låter som en trolig reaktion på avmaskningen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om det är nackbandmask så är reaktionen efter avmaskning en allergisk reaktion på mikrofilarierna som dör.Men han har ju fått avmaskningsmedel redan Jag tycker det låter som en trolig reaktion på avmaskningen
Exakt, vad jag undrade kring var din rek ang UL, det är väl meningslöst om han är avmaskad? Eller har jag missat något?Om det är nackbandmask så är reaktionen efter avmaskning en allergisk reaktion på mikrofilarierna som dör.
Honan dör inte av avmaskningen, bara larverna. Honan verkar bli steril eftersom problemen försvinner efter avmaskning. Det mest intressanta skulle vara att hitta honan innan avmaskning och spruta ivermektin rätt in i cystan där hon befinner sig och se vad som händer!Exakt, vad jag undrade kring var din rek ang UL, det är väl meningslöst om han är avmaskad? Eller har jag missat något?
Honan dör inte av avmaskningen, bara larverna. Honan verkar bli steril eftersom problemen försvinner efter avmaskning. Det mest intressanta skulle vara att hitta honan innan avmaskning och spruta ivermektin rätt in i cystan där hon befinner sig och se vad som händer!
Hon kapslar in sig själv men dör inte, och inkapslingen händer innan avmaskning. Förkalkningen händer när hon dör men det är inte pga avmaskning.Jag läste någonstans (minns inte var) att honan dör och blir inkapslad. Stämmer inte det då alltså?
Hon kapslar in sig själv men dör inte, och inkapslingen händer innan avmaskning. Förkalkningen händer när hon dör men det är inte pga avmaskning.
Den sitter inte i nacken utan i nackbandet, oftast strax framför manken. Det är sällan det ger problem men säker kan det vara enstaka individer som får en olyckligt placerad förkalkning.Tack så mycket för svaret Då är jag lite klokare nu.
Hoppas att det är okej med en följdfråga, kan hästen fara illa av förkalkningen? Tänker att nacken är ju känslig och inte finns det så mycket "extra" plats där heller.
Den sitter inte i nacken utan i nackbandet, oftast strax framför manken. Det är sällan det ger problem men säker kan det vara enstaka individer som får en olyckligt placerad förkalkning.
Hur mår han nu @Bison ?
Blir diagnosen Nackbandsmask?Mycket bättre!
Svullnaden i benen är borta, muggen börjar läka och såren läker som de ska.
Musklerna i halsen är mycket bättre, kan ana en liten värmeökning på vänstersida.
Gått i 40 minuter med honom idag, han rörde sig fint och var pigg och glad som vanligt
Blir diagnosen Nackbandsmask?
Hur har det gått med pålle?