Lös mage i många år?

Jag tror inte det är så enkelt som att maghästar blir bra för att man byter från hösilage till hö. Däremot är byte av grovfoder ofta effektivt. Om det sen är konsistens, sockerhalt, proteinhalt eller något annat som är det viktiga vet jag inte. Det kan nog skilja mellan hästar. Jag fortsätter detektivarbetet när det gäller min ponnys känslighet;)

Jag tror inte det är så enkelt som att maghästar blir bra för att man byter från hösilage till hö. Däremot är byte av grovfoder ofta effektivt. Om det sen är konsistens, sockerhalt, proteinhalt eller något annat som är det viktiga vet jag inte. Det kan nog skilja mellan hästar. Jag fortsätter detektivarbetet när det gäller min ponnys känslighet;)

Har man en som inte tål plastat foder så är det ju så lätt.

Men för oss andra...

Testar just nu Darm Fit från Eggersmann och än så länge fungerar det men det blev minus igår så jag vet ju inte om det är därför.

Jag tror absolut inte heller att det är så enkelt att alla magproblem härrör från plastat foder. Mitt inlägg var mer en allmän reflektion och min subjektiva upplevelse av att
problemen med dåliga magar har ökat sedan det blev vanligt att fodra med hösilage.

Vad spännande och välkommet med forskningsprojekt om ämnet!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Fiorano
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 847
Senast: Twihard
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 410
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar