Gasbubblor? Hm, aldrig hört. Lät inte så bra det hellerJag har hört att knäppande leder på människor innebär att gasbubblorna i lederna spricker. Det är det som bla händer när man knäcker fingrarna, man spräcker gasbubblorna i lederna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gasbubblor? Hm, aldrig hört. Lät inte så bra det hellerJag har hört att knäppande leder på människor innebär att gasbubblorna i lederna spricker. Det är det som bla händer när man knäcker fingrarna, man spräcker gasbubblorna i lederna.
Tja, det måste ju vara möjligt? Mina går på lösdrift och då när de båda knäppte så hade de stått på box en natt..Sorry för lite trådkapning!
Min hästs leder (?) började knäppa i höstas. Tog hem honom i februari och han har gått på lösdrift fram tills i oktober, aldrig hört något knäppande. Så kan det bero på att han står på box halva dygnet nu? Det hörs i både skritt och trav i paddocken där det är fiberunderlag (alltså låter det knappt när hovarna slår i underlaget så då hör man det där jobbiga knäppandet).
Jag hittade bla detta, det verkar finnas många orsaker till knäppande leder, tydligen kan senor också låta.Tja, det måste ju vara möjligt? Mina går på lösdrift och då när de båda knäppte så hade de stått på box en natt..