Back-on-track

Sv: Back-on-track

Morotsbiten skrev:
okej.. vart totalpriset då med frakt?? kanske kan skicka ett PM om vart du köpte den??

Minns inte på kronan, men ska se om jag hittar fakturan *gräver i pärmarna*

*hittar bara räkningar från Martha..hmm ;)*

Här.. Back on track ryggvärmare 650 kr
Frakt 77 kr

SUMMA: 727 kr

Från Hästhälsan beställde jag, de som var billigast då (i januari). www.hasthalsan.se

Nu har de dock höjt priset, 690 kr kostar ryggvärmaren nu. Frakten har de höjt med (posten alltså). Men kanske lite billigare än det står på sidan, mitt fick jag i vadderat kuvert iaf (= billigare frakt)

Gå in under 'Sårvård och mycket annat' eller vad länken heter och scrolla ner så finns de där.

okej.... ja då är de billigare nu att direkt beställa från back on track sidan.. de tar 690 de med men bara 46 i porto=)

seejii skrev:
Effekten sitter i så länge tyget är helt. Keramiken är insmält in i fibrerna och därför kan man ej heller tvätta ur effekten!!

/cj
`
Precis så har jag också lärt mig. Frågade i samband när jag köpte ryggvärmaren direkt av företaget.

aha.. vadå kan man inte sy på på på utetäcket när hästen rör på sig??
Hmm de där lät dumt :o sy på täcket när hästen går.. de går ju inte :rofl:

Jag menade att ryggplattan funkar inte den när hästen går?? jag hade tänkt sy på karborre på täcket å på ryggplattan så amn kan fästa den vart amn vill.. tänkte på ena utetäcket å på skritttäcket och på innetäcket...

Åhh har du med en gammelpålla?? PmA. mig å berätta om du vill.. jag har en 24 åring själv nämnligen :D

Nej köpte den direkt från Diomed AB på en hästmässa då hade de 20% rabatt med så det blev lite billigare.

Så här står det bl a på företagets hemsida om produkterna:

Produkterna är gjorda av polyestertrådar, i vilka man smält in ett keramiskt pulver. Keramiken reflekterar värme från kroppen. (Kineserna säger att värmen kommer åter i det infraröda våglängdsområdet.) Effekten finns alltid där då pulvret inte kan lossna från polyestertrådarna. Produkten håller så länge som tyget håller ihop. T.ex har Digger Crown använt samma paddar i mer än 1 år. Eftersom man lindar fast paddarna med en linda skyddar lindan från mer omfattande yttre slitage.

Kom jusst på att de ska ju va en stooor hästmarknad här i Västerås I augusti.... finns säkert back om track där att köpa billigt.. kommer man ju undan med frakten=)

Morotsbiten skrev:
Kom jusst på att de ska ju va en stooor hästmarknad här i Västerås I augusti.... finns säkert back om track där att köpa billigt.. kommer man ju undan med frakten=)
Var kommer den vara?

Ryggplattan är ju ungefär som en filt. Man fäster den med en gjord, men den sitter ju inte kvar om hästen rullar, springer osv.
Men med kardborre fungerar det säkert.

Min gammelpålle är en valack f:- 82 e:Lester - Abbé.
Veterinärbesiktigad ua (inkl böjprov) i fjol! Mkt stolt matte! :D
Han är en enormt klok och snäll häst. Utan tvekan en av de mest intelligenta hästar jag träffat.
En härlig, rejäl friskus, som har varit outstanding när det gäller att tryggt lära folk framförallt hoppning om de varit rädda.
En gentleman som känner av om han har en nybörjare på ryggen eller ngn som kan rida.
Med nybörjaren så går han som på glas, kommer ngn mer erfaren kan helt plötsligt grässtrån och en massa annat larv bli jättefarligt så han måste småskvätta. Men aldrig så mkt att ngn åker i backen.
Ingen idealisk tävlingshäst, han är för bekväm för det, och var inte alls förtjust i sitt tävlingsliv. Det var ofta som att rida i kvicksand när man hoppade honom på tävling! :crazy:
Men en häst att lita på i alla lägen! :love: :love:
Fortfarande fullt brukbar, ingen stelhet, fullt musklad, torra ben och väldigt lättfödd!

Och på äldre dar full med fixa ideer! :D
Han som inte varit ngt alls intresserad av ston förut annat än som "kompisar" är nu nuvarande stalls häradsbetäckare! :rofl:
Stona "pinkar" så fort de ser honom!
Och han som även förut varit jätteenkel att släppa ihop med vilka hästar som helst, totalt motsats till bråkstake, är numera HINGST som vaktar sina ston och klådde upp en annnan stackars valack som bara ville TITTA på stona! :rofl:
Gamla tokstollen!!

kopparberg skrev:
Ryggplattan är ju ungefär som en filt. Man fäster den med en gjord, men den sitter ju inte kvar om hästen rullar, springer osv.
Men med kardborre fungerar det säkert.
Sy fast den i täcket istället så sitter den där och man slipper oroa sig för att den åker av osv. Finns ju 6 ögglor att fästa med.
Ryggplattan är 1x1 m.

Ja karborreband ska funk väldigt bra av de jag pratat med som själva gjor så.
Sen vill jag kunna förflytta ryggplattan eftersom den gör sig bäst när hästen rör påsig är de ju kalas och ha den under skrittäcket och i uteäcket=)
Men även värmande inne under natten=)

Min dam är också väldigt pigg och fräsch.. kul med pigga gamlisar=)

När du börjar använda b o t kan det sticka på hästen. I början får man inte ha dem på i mer än en halvtimme och sen öka succesivt.

Är det ngn som haft problem med att yttertyget på benunderläggen blir större när man använt dem ett tag. Tycker det blir svårt att linda för det knögglar sig.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Lejd
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 070
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
504
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?