Back-on-track

Sv: Back-on-track

Har BoT i stallet. Tycker att dom är jättebra! Har även knäskydd i BoT, till hästar ;) De är nyinvesterade så vi har inte testat dem än.

Sy?! :eek: :eek: :confused: :crazy:
Jag kan sy i en knapp, det är så långt mina sömnadskunskaper sträcker sig... :o
Skämt å sido, jag vill inte ha ryggtäcket i ett helt täcke, jag använder det även när det är varmt, och då vill jag ändå inte ha ett helt täcke på hästen.

här är ett med samma effekt....kostar 895...finns ju även som "vanligt" täcke..

tacke4.gif

:banana: jag har idag köpt ett B & t ryggfilt och la på henne det under insektstäcket med benremma och tänkte att hon får gå med det en stund i hagen och när jag kom efter en halvtimma så var det väck :eek:
Fick gå och leta i hagen och så hittade jag det trasigt :cry:
En ½ tim användning och 675:- åt helvete :mad: :mad: har nu suttit och sytt igen de små hålen och hoppas att det funkar ändå :D

Hakarna som man ska spänna fast remmarna i är borta så jag får väl komma på en annan konstruktion för att kunna spänna fast det på henne

fy...så där var det med mitt första magnettäcke...jag hade lagt på täcket ( detta var tredje dan) och åkt till stan, kom hem så sent på kvällen så jag tänkte, asch han fixar det där...min gamla hingst som aldrig någonsin klär av sig......på morron var det bara flis av hela täcket :cry: ...det fanns ingenting som var helt och det var heldemolerat....så nog händer det saker med täckena.....effekt finns iallafall.

:crazy: stackars dig :cry: eller ska jag säga stackars hästen som inte fick fortsätta och ha sitt verkande täcke :D

Vad skönt att det fortfarande har verkan kvar :banana: hålen var inte så stora men 3 st, som jag sydde igen.
Tilläggas ska att jag gick hela vägen hem och höllt igen hålen :o :rofl: undrar om jag trodde att verkningssubstansen skulle rinna ur :angel:

Var kan man hitta de billigare, gärna PM till mig tack.

Kan inte du PM:a mej också.....?? Nyfiken ju :D
Har funderat på BoT men dom är ju inte billiga.... :crazy:

jag skulle oxå bli jättegla för ett pm som berättar var man kan få tag i likvärdiga produkter till ett humanare pris, man e ju inte jord av pengar :D

martha skrev:
finns även en likvärdig produkt med samma effekt , bara det att det är halva priset mot BoT.....+ att dom är mycket lättare att linda utan att det blir "veck"....bra med konkurrens ibland :D

Ett litet PM häråt oxå vore rysligt tacksamt. Pejlar marknaden då ET ordinerat BoT. Lånat några paddar som jag tyckte var knöliga att linda med. finns det enklare o billigare så kan det ju inte bli bättre :)

:bow:

Ang fastsättning av BoT ryggstycke så jag drar resårband genom täcket eller genom fodret, grov nål och så bandet igenom så båda ändarna är på insidan. Sen knyter jag fast dem i ringarna. Sitter, och är snabbt att bara flytta över, och mina hästar bryr sig i alla fall inte ett dugg om att ha täcket utan BoT men med resårbanden i.

Roligt att läsa att så många är jättenöjda med BoT. Jag har ett par bandageunderlägg som jag fick till min gamla dam som hade galliga framkotor, de hade ingen som helst effekt på henne. Därför har jag varit helt övertygad om att det bara var humbug och skulle aldrig funderat på att använda dem igen ( de är ju lite klumpigare att få släta än mina andra paddar ). Det verkar som om det är dax att plocka fram dem och prova på min "nya" häst - eller på mina axlar!

Hej!
Satt och letade på BoT här... såg att det fanns en hel del. Undrar om det är någon av er som har fått reda på vad det är för märke som är billigare? det vore underbart att få veta :bump:
Min pålle är just nu i behov av något som kan lindra hennes tjocka ben och jag är väl som alla andra hästägare inte den rikaste...
tack på förhand!

Jag har tvättat mina paddar för hand i ca 30-40 grader. Har använt dem mycket och tycker de verkar hålla jättebra. Är helt nöjd med B&T-paddarna. Min häst, som haft upprepade kotledsvrickningar, har klarat sig bra sedan jag började med B&T (peppar, peppar). Kanske det gått bra utan dem oxå, men jag föredrar att tro på dem. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Lejd
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 070
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
504
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?