Back-on-track

Sv: Back-on-track

Tycker du dessa knäskydd hjälper?? jag har problem med mina knän.. har väderknän som de så fint heter och letar efter ett par bra skydd

Jaaaaa! De hjälper!! :bow:
Måste säga att jag förstår inte hur jag klarade mig innan jag skaffade knäskyddet!
Och jag vet fler som är mkt nöjda med dem!

Så skaffa ett, du blir inte besviken!

Bäst effekt får man om man använder dem när man är "aktiv", för ju mer värme man själv producerar, desto mer "verkar" skydden.
Jag har mina i stallet och när jag rider.

Okej gäller detta hästar också att de hjälper bäst när de rör på sog?? jag funderar på att köpa såndär ryggvärmare och sy fast över rygg/läns korset på min häst.
Någon som har erfarenhet av denna ryggplatta till stela gamla hästar(stel i bakbenen)

Jag ska gå in nu och beställa 2 knäskydd till mig en armbågsskydd till min skadade armbåge.. en ryggplatta till hästen 2 bandageunderlägg å 2 hasskydd...

Snipp snapp slut så va plånboken slut :crazy:

btw.. vad kostar ryggvärmaren?? någon som vet??

Det är samma sak med hästar. Men det är ju ofta svårt att "röra dem" med underläggen, ryggtäcke eller liknande.
Men det finns hela täcken och ländtäcken, och de kan ju hästen ha när den rör sig.

Jag har en sådan där "ryggplatta" som du kallar den.
Sätter på den på min häst i boxen (den går inte att ha när han "rör sig"), och om den bara är på runt en halvtimme så känner man tydlig värme på hans rygg om man känner med handen.
Så den värmer mkt även "stillastående".
Köpte min på Scandinavium i år, det var % på den, men den kostar utan % runt 700:- vill jag minnas.

När jag får råd ska jag köpa ett helt täcke till min gammelpålle.

Håller med om att det blir stoooora hål i plånboken efter en investering. :( Trots det valde jag att köpa ett B-O-T stalltäcke i stället för ryggstycket. Det kostade ca 2500 kr men jag tycker det är värt varje krona då min häst lätt blir "låst" i bogarna. Jag lägger på täcket någon timme före träning och efteråt för att undvika träningsvärk. Jag har även investerat i en uppsättning korta och en uppsättning långa bandageunderlägg. De långa använder jag till frambenen. Hästen har kontrollerats med thermografi (värmekamera) både innan och efter jag börjat använda B-O-T-produkterna och det är stor skillnad till det bättre. Tidigare hade hon reaktioner i båda framknäna och i ryggen/korset. Nu är hon helt "ren" vid undersökning. :bump: :bump: :bump:
Så jag tror benhårt på att det är B-O-T som hjälpt min häst.

Köpte mina bandagunderlägg på rea för runt 300 kr var tror jag att det styck ;), därför köpte jag bara två! Är jätte nöjd med de :)

finns även en likvärdig produkt med samma effekt , bara det att det är halva priset mot BoT.....+ att dom är mycket lättare att linda utan att det blir "veck"....bra med konkurrens ibland :D

Snälla, PM:a till mig också... BoT gräver nämligen HÅL i min plånbok! :crazy:

okej.. vart totalpriset då med frakt?? kanske kan skicka ett PM om vart du köpte den??

Oo oo snälla PM:a mig med=) har om med en ryggplatta??

oj låter toppen ju=).. min häst är ju 24 år och nu börjar hon bli stel bak svårt att ta upp höger bak tror detta kan vara bra för henne

*lånar knapp*...

Förutom bots hemsida finns de återförsäljare som säljer billigare än de på B.O.T hemsida för 690?? iof är frakten bara 46 spänn.. någon som hittat en som säljer billigare och att de blir billigare med frakten?=)

Tittade på B:O:T bandage i dag och dom kostade bara 265 kt/st tycker jag är ett bra pris :smirk:
BVir att köpa till hösten :D

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Lejd
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 070
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
504
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?