Back-on-track

Sv: Back-on-track

Jag skulle också vilja ha ett PM ang BoT-alternativet.

Tack på förhand.

Sv: Back-on-track

Alla ni som har testat dom andra tillverkarna av "BoT" vad tycker ni?
Vi har paddarna i fleece och tycker att dom är helt okej att linda med och hoppas på att effekten är samma som i "riktiga" BoT.
Var lite dåligt med info med paddarna från det företaget.Men bra pris!

Ang tillvänjning av dem,tror ni att hästarna kan bli sämre i början?
Jag reagerade när jag började använda BoT till mig själv.

Väcker liv i en urgammal tråd igen... Ni som använder back on track ryggplattor till era hästar, hur fäster ni dem i täcket?

Jag har provat både med kardborre och att sätta fast snören på insidan av täcket som sedan knyts i ringarna på plattan. Det blir lite bättre med kardborre, men i båda fallen vill plattan röra sig bakåt när hon rör sig, och drar med sig täcket (som i vanliga fall passar perfekt), vilket gör att det stramar i bogen. Inga skav eller så än, men det ser väldigt obekvämt ut, och jag är lite rädd att det ska leda till div spänningar om hon inte riktigt kan röra sig som hon vill. Hittar inte resårgjorden, så det har jag inte provat (än, ny ska införskaffas), men är det någon som har andra idéer?

Jag fick det aldrig att sitta bra. Kasade vad jag är gjorde så nu har katterna fått det o jag köpte ett helt täcke i stället.

Jag fick det aldrig att sitta bra. Kasade vad jag är gjorde så nu har katterna fått det o jag köpte ett helt täcke i stället.

Provade du att sy fast kardborrband på typ ett fleecetäcke och ha under ett tjockare vid behov? Jag har funderat och tittat sedan jag skrev det andra inlägget i morse, och det som gör att täcket hamnar "snett" är att eftersom jag har haft den till utetäckena kan man ju bara sy i fodret, så därför dras det bak men inte yttertyget. Det känns som om det borde bli bättre om man kan sy genom hela täcket, och ett fleecetäcke är ju mycket enklare att stoppa in i symaskinen än ett 300 g stalltäcke...

Jag har haft mina BoT paddar sen 2009. Jag har tvättat dom och använt dom på både häst och människa och effekten är densamma fortfarande :)

Provade du att sy fast kardborrband på typ ett fleecetäcke och ha under ett tjockare vid behov? Jag har funderat och tittat sedan jag skrev det andra inlägget i morse, och det som gör att täcket hamnar "snett" är att eftersom jag har haft den till utetäckena kan man ju bara sy i fodret, så därför dras det bak men inte yttertyget. Det känns som om det borde bli bättre om man kan sy genom hela täcket, och ett fleecetäcke är ju mycket enklare att stoppa in i symaskinen än ett 300 g stalltäcke...
Jag hade både kardborren och sydde fast i ett tunt ylletäcke men jag tror att anledningen till att det kasade var att det var för tungt.

Jag hade både kardborren och sydde fast i ett tunt ylletäcke men jag tror att anledningen till att det kasade var att det var för tungt.

Det blev iaf mkt bättre på fleecetäcket än utetäcket; även om det också åker bak är det mjukare och verkar inte störa, så det får vara så. Egentligen skulle man säkert kunna sy fast ett stadigare tyg längs halskanten på täcket också, det borde hålla det mer på plats. Vi får se om jag bestämmer mig för att prova. :-)

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Lejd
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 070
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
504
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?