Vad använder ni för försäkring på era hästar?
Jag tycker att agria A1 låter tryggast, då den täcker typ allt.
Om man till exempel behöver ringa ut distriktsveterinär till stallet, täcker någon försäkring det då?
Och kan försäkringsbolaget gå in och betala direkt (såvida det täcket just den skadan) eller måste man lägga ut? Undrar mest om man behöver ha 50000 undanlagt för att känna sig trygg,,, då vissa bolag gör allt för att slippa betala
Har Sveland. Liv 50' veterinärvård 100'.
Kommer aldrig någonsin igen använda dom. Min häst har varit skadad i över ett års tid med flertalet klinikbesök samt skodd med sjukbeslag på Strömsholm och maken till krångel det varit med ersättning. De har vägrat ersätta sånt som jag enl villkoren har rätt till tex sjukbeslag pga strålbenshälta. Otrevlig och inkompetent personal som skickar mail, som de antagligen skulle skicka till varandra, till mig.. Kliniken jag varit på är också skapligt trötta på dom då de frågat flera gånger om saker som står klart och tydligt i journalen..
Nu är hästen på väg att dömas ut så jag hoppas det funkar bättre då.. Blir det ny häst eller när hunden övergår i min ägo kommer jag som sagt inte anlita dom, och jag kan verkligen inte rekommendera dom heller.