Hästar som hänger på carpalen

Hon har helt rätt i det hon skriver, arbetar som naprapat/ equipat och man kollar och tittar om hästens ben är raka eller om de hänger på fram knän (carpalerna ), är de svullna, är senorna tjocka, kan hästen stå emot om man testar det

Hon har helt rätt i det hon skriver, arbetar som naprapat/ equipat och man kollar och tittar om hästens ben är raka eller om de hänger på fram knän (carpalerna ), är de svullna, är senorna tjocka, kan hästen stå emot om man testar det
Fast hur seriöst och professionellt verkar det när terminologin inte ens är korrekt?
Framknä heter framknä alternativt carpus. Leden heter karpalled.
Svar på frågan i ursprungsinlägget: Ja, benställningen har betydelse för mig när jag är spekulant på en häst. Sedan kan jag absolut köpa en häst som är nöjaktigt korrekt. Det är ju många andra kriterier som ska vägas in också, samt beroende av hästens tänkta användningsområde.
Jag kontrollerar benställning på plats när jag tittar på hästen. Hur hästen står uppställd på en eventuell annonsbild är för mig irrelevant om det inte är uppenbart av bilden att hästen har betydande exteriöra avvikelser i benstället.

Liknande trådar

Anläggning Måste kolla om detta är en vind som blåser över hela Sverige, eller om det bara är i Örebrodistriktet. I den klubben som jag är med (än...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
12 128
Senast: FannyN
·
L
Relationer Hej! Jag är en tjej som skulle vilja prata om en sak nämligen om när man är bortskämd. Det var en som sa till mig att jag är bortskämd...
2
Svar
37
· Visningar
5 472
Senast: Milosari
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 687
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka