Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Försöker jag här. Min treåring har inte gjort någonting ännu. Det började med en hård liten svullnad på utsidan av vänster bakkota. Ett...
Svar
1
· Visningar
1 882
Senast: Masse
·
Hästvård Fick min häst sprutad runt knäligamenten båda bak med jodolja. Någon som fått samma till sin häst? Vet någon vad det är?
Svar
7
· Visningar
1 357
Hästvård Har någon erfarenhet? Kan hästen bli bra? Finns en till salu, som skulle vara intressant. Men om det inte blir häst av den mera.. Skulle...
Svar
1
· Visningar
1 179
Senast: Balahé
·
Foder & Strö Jag har två äldre hästar varav den ena börjar få dåliga tänder. När jag nu ska välja hösilage vill jag få det så lättuggat som möjligt...
Svar
3
· Visningar
822
Hästvård För att göra en lång historia kort så har en distriktare varit ute i stallet upprepade gånger för att kolla på en häst med fotskabb...
Svar
15
· Visningar
2 173
Senast: Korven
·
Hästvård Kort sagt, törs man spruta hyaluronsyra (tuppkam) i led på ett dräktigt sto? Riskerar man fostret på nåt sätt?
Svar
3
· Visningar
797
Senast: akleja
·
Hästvård Detta handlar inte om min häst, utav en väns häst. Men eftersom jag är väldigt nyfiken på vad detta kan bero på så tar jag och kastar...
Svar
3
· Visningar
2 198
Senast: AnetteT
·
Foder & Strö Den valeriana fria versionen.. Någon som provat ? Funkade det?
Svar
1
· Visningar
595
Senast: akleja
·
Hästvård Såg precis att shettisen i hagen har ljusgult tydligt snor i enbart ena näsborren. Började fundera på bihålorna. Någon som har...
Svar
2
· Visningar
1 131
Senast: Toudi
·
Foder & Strö hur ska man ha höet i hagen på bästa sätt för att två hästar ska ha fri tillgång? En storbal blir ju alldeles för stor att ställa ut för...
Svar
9
· Visningar
1 751
Senast: trollmamma
·
Hästvård Blir inte klok på hältan som min häst har haft i snart 3 veckor. Det började med att min häst för tre veckor sedan trampade på en sten...
Svar
5
· Visningar
3 715
Hästvård Jag har en liten undran om någon här har varit med om en häst som har fått Fibrotisk myopati? Vilka symtom, behandlingar ja allt...
Svar
4
· Visningar
3 346
Senast: agtatoon
·
Hästvård Hej! För tre dagar sedan upptäckte jag att min hästs högra bakben var rejält svullet, hela skenbenet. Hon var inte särskilt varm och...
Svar
5
· Visningar
4 638
Foder & Strö Nu hoppas jag det är ok med en ny tråd men det är så svårt att läsa sig till detta genom att bläddra i gamla trådar då det pratas om...
Svar
2
· Visningar
1 023
Senast: mily
·
Hästvård Vad finns det för alternativ till att göra manen kortare på hästen om man inte vill rycka manen för att den redan är så tunn och inte...
2
Svar
22
· Visningar
2 762
Senast: Magiana
·
Hästvård Sitter här och blir inte klok på min häst, eller funderar på vad jag ska göra, I tisdags hittade jag min häst blockhalt och han hade då...
Svar
12
· Visningar
1 405
Foder & Strö Jag har skaffat mig en häst nu ett flera års uppehåll och känner mig lite ringrostig när det gäller foder. Det har hänt så mycket på...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: ziri
·
Foder & Strö Nu vill jag ha hjälp av er alla kunniga ! Hela min vinterhage har nu under sommaren blivit fullkomligt besudlad med...
Svar
10
· Visningar
2 564
Senast: Bluefish
·
Hästvård Sedan jag började ge hyaluronsyra 200 så har min häst kryat på sig markant men är fortfarande inte helt hundra ännu, därför överväger...
Svar
1
· Visningar
1 195
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Någon som ger detta och skulle kunna fota lite av innehållet till mig? Några nävar på ett bord/i en bytta? Vore ytterst tacksam!
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Nethril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama