Stel i bakbenen, tips?

Om ägaren har varit på klinik med hästen pga de stela bakbenen kan det kanske också vara bra att be ägaren att begäran ut journalen från besöket? Kan ju vara bra att veta vad som gjordes och ev hittades! Allt för att skydda dig själv mot dyra vet.kostnader under fodervärdstiden. Personligen hade jag tvekat lite till att överhuvudtaget ta hästen på foder pga problemen.

Men det är väldigt, väldigt viktigt att du som Görel säger kolla upp hästens försäkring ordentligt. Finns det reservationer, till exempel? Hur stor är summan för veterinärkostnader som ersätts?

Skriv ett ordentligt kontrakt!

Kontrakt skrivs och vi ska kolla igenom hon på klinik, kontrakt har även skrivits nu på delfodervärds perioden!

Kontrakt skrivs och vi ska kolla igenom hon på klinik, kontrakt har även skrivits nu på delfodervärds perioden!

Var riktigt noga med att kolla upp hur försäkringen ser ut och vad ni ska betala och vad ägaren ska betala. Vad ingår i försäkringen, hur ser självrisken ut. Vem bestämmer när veterinär ska tillkallas? Vem bestämmer om hästen måste avlivas? Finns flera som råkat ut för att hästen blir obotligt sjuk men där ägaren krävt att fodervärden ska fortsätta att betala för en massa behandlingar eftersom de skrivit kontakt på det. Det är viktigt att ni är överens om vad som är gamla skador där ägaren får stå för kostnaderna och vad som är skador som uppkommit under den tiden ni har varit ansvariga för hästen.
Gör ni inte det kan det kosta er många tiotusentals kronor.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 693
Senast: Fruentimber
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 364
Senast: mackan
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 198
Senast: Lisa2014
·
Ridning Det här är lite saker jag funderat på sista tiden angående min f.d medryttarponny. Hon blir 24 i vår och har levt ett långt aktivt liv...
Svar
12
· Visningar
1 267
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama