Fodring tidig höst

Ahh då kanske jag var tidig. Så är det när en är nybörjare och är livrädd för att svälta sina pållar. När tar du in dina från betet?

Ta gärna lite råd från någon i din omgivning som är duktig på foder om du är osäker :)
Är stor risk med att ha feta hästar , och islandshästar är i regel lättfödda och mat-glada. Av de 90st här på gården är det bara 2 som kan ligga mot underhull och måste stödfodras extra. Ratar dina sitt hö på morgonen så är de troligtvis inte hungriga och inte på "svältgränsen" ;)

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
848
Senast: Oknytt
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 179
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 601
Senast: Efwa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 260
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?