Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så fin hon är
Är hon träckprovad?Och för att balansera upp förra kortet, kommer ett där hon är lite mindre svettig och mer uppställd.
Är hon träckprovad?
Vilken fantastiskt attityd du har Lägger ner det här....Ja, är det på något vis relevant?
Vilken fantastiskt attityd du har Lägger ner det här....
Vilken fantastiskt attityd du har Lägger ner det här....
Skulle kunna sätta 100 000 på att det bara var en vänlig fråga från Habina faktiskt
Jag undrar dock så du får gärna svara mig Parasiter tänker jag mer att hästen tappar hullet o blir bukig, inte bara tappar överlinje/muskler men det är kanske olika? Superdålig koll på sådana problem.
Frågan kom mest för att jag har märkt att man gärna inte vill tittas under varje sten och gärna snöar in sig och blir lite hemmablind. Vet en tjej vars häst började tappa överlinje och hon vräkte i proteiner men hästen vart bukig och tråkig och tillslut började den magra av ordentligt och det visade sig i sista ändan att den var full av mask.Skulle kunna sätta 100 000 på att det bara var en vänlig fråga från Habina faktiskt
Jag undrar dock så du får gärna svara mig Parasiter tänker jag mer att hästen tappar hullet o blir bukig, inte bara tappar överlinje/muskler men det är kanske olika? Superdålig koll på sådana problem.
Vilken spännande diskussion det blev av en rätt så enkel fråga (på nivån "visst tänkte jag rätt här?").
Halm är ungefär så som jag ser på gräset de äter nu, dvs bukfylla. Näringsmässigt tänker jag sedan att hon får i sig tillräckligt med energi eftersom hon håller samma hull som de senaste veckorna.
Däremot funderade jag på om proteintillskottet bara var onödigt, och blev osäker på hur det nu var. Vilket jag tidigt fått svar på.
Som en parantes kan jag tillägga att halm tyvärr är väldigt svårt att få tag på här uppe och med tanke på grovfodrets (överlag i år) låga proteinvärde ser jag inget behov av att jaga halm.
@_Yggdrasil_ Det är pga detta sto jag är redigt skeptisk till att bedöma hull efter bild. Bilden är tagen i juni, då hade hon ungefär 50 kg övervikt, runt 30 kg nu. Men det syns inte på den förbaskade hästen.
Var tom en veterinär på slutmätningen som var supernöjd med hennes hull. Tills jag bad honom leta revben.
Men då är jag med på hur du menar.
Min häst är likadan. Hoppfolk tycker/inser att han är fet (depåer=fet oavsett hur skadliga ställen de sitter på) medan dressyr folk tycker han är jättefin. Han är fet men han får ALDRIG ngt som ens kan likna en mage utan det är bara "överlinje" o bogar typ.
Jag känner att jag har lite tilt i huvudet just nu, av helt andra orsaker än foderstatsuträkningar. Så därför vänder jag mig till buke och ber om hjälp.
Om hästen har lätt överhull (känner revbenen men något för mycket fett ovanpå) men är något omusklad i sin överlinje (ffa ryggmuskulaturen), visst indikerar det att hästen behöver mer protein? För inte kan den ta av överskottsenergin och göra muskler? Åt andra hållet går det ju (överskottsprotein blir till energi), men det är som sagt här jag får tilt i hjärnan.
Hjälp!
Främst för att jag inte skall belasta min plånbok och hästens matsmältningssystem i onödan.
Mycket handlar om rätt träning också. är de andra hästarna fina & de har ungefär samma behov hade jag funderat över hästens arbete.
Är unghästen fin kan det bero på att han rör sig mer i hagen? vilket valacker/hingstar i regel gör mer än ston