Hjärtat,hjärnan,kroppspulsådern?

Tack alla! Ja,jag får trösta mig med det,att han gått och betat,sen bara fallit ihop och det var över. Han hade slagit sönder sig lite i munnen,så jag hoppas att han var borta redan när han landade... Tänker om och om igen på om han kände något, fick han ont,hann han tänka något?

I morse fick jag samtalet ingen hästägare vill få, min fina fina Figaro hittades död i hagen. Vid midnatt hade hela flocken stått upp och gått och pysslat lite, sen kl 07 i morse låg han stendöd i hagen och hade blivit stel. Ögat var fortfarande blankt när han hittades,men när jag kom så hade det börjat bli så där grått och tomt.

Det syntes att han bara hade fallit rakt ner,dels på hur han låg,och dels på spåren i frosten, inget kämpande, ingenting. Det har verkligen bara smällt till. Han var bara 14 år...

Någon som varit med om det här, och vet vad det var som hände?

Jag är så ledsen så det känns som om hjärtat slits ur kroppen! Älskade älskade häst...

Min häst, då 9 år, hittades i boxen ihopsjunken i boxen. Han dog bang på mitt i kvällsmaten och blod kom ur näsan. Sedan vid obduktion visade det sig att han haft malignt melanom på en artär i huvudet som tyvärr sprack.
Precis som med din så dog han utan något kämpande och när man hittade honom såg det precis ut som han somnat med mat i munnen.

Vet att jag var väldigt ledsen när det hände och tyckte det var så himla orättvist att en ponny som inte ens var gammal skulle dö på detta vis, men idag känner jag mig tacksam att han fick lämna jordelivet på ett så smärtfritt sätt och bara dagen innan varit ute och gjort det han älskade mest, galoppera barbacka på fälten.

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 572
Senast: skuggi
·
Hästmänniskan Tog bort min älskade ponny för ett par dagar sedan. Stor sorg. Dock har jag två hästar kvar så jag är inte hästlös på något sätt, ändå...
Svar
1
· Visningar
1 054
Senast: Tokmaja
·
Katthälsa Hejsan! Vår älskade katt dog för snart två månader sen och vi vet inte vad som orsakade hennes tillstånd. Tänkte om någon här varit...
Svar
6
· Visningar
13 494
Senast: Emma81
·
Hästvård Fick ikväll samtalet jag INTE ville ha. Min älskade lilla kallblodsdam som är utlånad till fodervärd har fått fång igen. :cry: Hon...
2
Svar
38
· Visningar
5 669
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30