Att aldrig vara med när hästen skos är för mig helt verklighetsfrämmande. Jag skulle dock inte ha något problem med att frånvara nån gång ibland....fast det gör jag aldrig ändå. Har haft samma hovslagare i 6 år och haft tre hästar under den tiden men aldrig haft några som helst problem med hovarna på någon av dom. Tappskorna kan räknas på ena handens fingrar sammantaget på alla tre hästarna. Behöver jag säga att jag inte byter ut den hovisen i första taget?

Min häst tappar sina fram skor hela tiden han har tappat fyra skor på fem veckor! Vi har provat med boots i hagen och vid ridning men han tappade ändå! Han har fått gode små hovar nu! Har ni några bra lösningar, vi vill helst att han inte går barfota för att han har känsliga hovar!
Riktigt bra hovis eller barfota. Klarar han inte barfota och boots vid ridning ?

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
481
Senast: Grazing
·
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 316
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Ajda
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
673
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama