Ta bort vargtänderna?

Min häst är 4 år och hon har vargtänder. Skulle ni be en veterinär att ta bort dom?
Orsakar dom alltid problem vid ridning med bett? Har era hästar vargtänderna kvar, hur går det?
Ja de bör bort . Eftersom de totalt krockar med att ha bett i munnen på en häst som egentligen öht inte är skapad att ha bett i munnen öht.

Lägger till att min fyraåring slutade blöda snabbt, åt ett par timmar efter ingreppet, och verkar helt obekymrad. Jag tycker att det är dumsnålt att låta dem vara kvar om inte veterinären av någon anledning bedömer att de absolut inte ska tas bort.
Jag har aldrig någonsin hört /känt till att det finns ett enda scenario att låta vargtänderna sitta kvar om hästen ska ha bett i munnen . Vet du /har ngt scenario utifrån din post som bedömt ngt annat ? Utifrån det du skrev att "om av ngn anledning ngn vet bedömer att de absolut inte ska tas bort " ???

@MattiZ googla definitionen björntjänst så ser du att du tolkat betydelsen totalt galet . Därav har du fått kommentarer .

Alla hästar har väl inte vargtänder? Det kom aldrig upp till diskussion ens med min förra häst, som är den första jag haft ända från den föddes. (Övriga har väl antagligen varit åtgärdade innan.)

Men min nuvarande häst har en vargtand, och vet tyckte inte att det fanns någon anledning att ta bort den. Hästen är 7 och jag har haft den i snart ett år. Den har inga problem med munnen trots att den har vanligt bett, och den var riden på detta i flera år när den kom i min ägo. Jag reflekterade inte över det då eftersom jag inte har någon tidigare erfarenhet av vargtänder, men nu när jag läser här blir jag osäker. Ska nog ta upp detta med vet nästa gång det är dags för vaccination och tandkoll. Det är ju tråkigt om det blir problem i framtiden.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
541
Senast: Lavinia
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
732
Senast: Fiorano
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka