Vet inte om jag borde fortsätta med den här tråden eftersom lymfangiten inte är problemet, men iaf.
Efter klinikbesöket blev hästen bättre och bättre. Jag ringde veterinären på fredag förmiddag och berättade att det kändes bra och att svullnaden var helt borta. Hon meddelade att bakterieprovet visade en blandning av olika bakterier, men ingen stor tillväxt eller några knepigheter. Hon tyckte att jag skulle skritta hästen och om ingen förändring skedde kunde vi sätta igång utan att vara "överdrivet försiktiga".
I måndags samt igår skrittade vi ca. 30 minuter. Inga konstigheter, pigg häst och inga negativa tendenser på ben, sår eller liknande.
Jag har varit ute och sett till henne tre gånger om dagen i samband med medicinering, men slappnat av nu när allt verkade okej och medicineringen är avslutad. Var inte ute mer än en gång igår och nu ikväll var jag ute för första gången idag, onsdag. Det var alltså ett dygn sedan jag såg henne sist, men andra i stallet har varit ute och gett mat och sett till dom (såklart). Ikväll var hon trebent igen, 38 grader i temp och tydligt halt. I morse hade det inte varit något märkbart mer än att hon sett lite "stel ut i vändning", något hon ej gjort övriga dagar. Kliniken har stängt, hästen står åter i sjukhagen och jag ska ringa kliniken imorgon bitti igen. Nu finns det inget som tyder på att det skulle vara såret som spökar, för det ser väldigt fint ut.
Vet inte vad jag vill med inlägget. Mest skriva av mig, känner mig modfälld.