Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 187
Senast: Messy
·
Foder & Strö Hej detta är min första tråd men jag undrar en sak hur sköter ni er häst
Svar
3
· Visningar
654
Senast: pinky
·
Hästvård Hej en fråga! Stallägarna har skjutit en häst i våran hage (vi fick inte veta något och vi är på väg hem från betet). En häst har redan...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 824
Senast: lundsbo
·
Hästvård Om en häst har en framhov som flyter ut mer än den andra, framförallt på utsidan ena hoven. Går detta att verka/sko bort? Hästen går...
Svar
7
· Visningar
2 952
Senast: Billy
·
Hästvård Vi ponerar att du vill kolla upp din häst antingen i förebyggande syfte alt för att du känner att den inte är riktigt 100 men inte är...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 737
Senast: Julienne
·
Foder & Strö Fick hem min 25 år gamla valack. Han har tappat vikt :( Överlinjen saknas så gott som helt. Han är insjunken vid manken, har inga "lår"...
2
Svar
22
· Visningar
3 799
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Behöver hjälp! Är på semester och fick dessa bilder skickade till mig. Hästen har bara på ett dygn fått dessa utslag i karlederna. Har...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 217
Senast: Korven
·
Hästvård Hej! Några funderingar på vad denna svullnad kan bero på? Den fanns för några veckor sedan (ca 4) och har nu kommit tillbaka, var HELT...
Svar
3
· Visningar
4 726
Senast: Grazing
·
Hästvård Hejsan! Mitt 17-åriga sto har gått och blivit halt helt plötsligt. I söndags var hon blockhalt på vänster bakben, och inte har det...
2
Svar
29
· Visningar
2 921
Hästvård Först av allt vill jag bara skriva att veterinärtid redan är inbokad, så detta är ingen tråd som ersätter veterinär på något sätt, utan...
Svar
13
· Visningar
2 149
Senast: Korven
·
Hästvård Torrschampo på skimmel , funkar det ? Är det ens värt att testa ???
Svar
3
· Visningar
532
Senast: Pancakes
·
Hästvård Hej! Jag har en fundering om balsamspray för barn skulle funka i hästens svans och man? Utan att hästen kan bli allergisk såklart;)...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: Frida02
·
Hästvård Hämtade hem min shettis i veckan som varit hos hingst och ska vara dräktig. Hon var väldigt hovöm när hon kom hem men det var hårt i...
Svar
17
· Visningar
3 710
Senast: Tokmaja
·
Foder & Strö Kommer ev importera häst från Turkiet i början av nästa år. I nuläget får han korn och ca 4 kg Hö om dagen, morgon och kväll. Går aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 145
Hästvård Hej! Min häst får ständigt mugg på sommaren. Hon har 3 vita ben, men får alltid bara mugg på det ena. Vi har anlitat veterinär alla...
Svar
16
· Visningar
4 325
Senast: Bounty
·
Hästvård Hjälp! Mitt sto dräktig på 45 dygn fick fång igår. Hon har aldrig haft fång förut och går inte på bete nattetid. Hon är ett svenskt...
Svar
4
· Visningar
2 044
Senast: troxel
·
Foder & Strö Sorry för det! Men är helt grön på detta med analyser o har nu fått fyra stycken för att kunna välja det hö som passar oss bäst. Det...
2
Svar
28
· Visningar
2 301
Foder & Strö Jag funderar på att byta foder till min häst och håller på att kolla upp Fibergi muscle up, jag hittar näringsinnehållet på...
Svar
4
· Visningar
1 470
Senast: najad92
·
Hästvård Jag har planer på att köpa en häst och jag ska så klart göra en veterinärbesiktning på klinik. Men vilken klinik väljer man? Senast jag...
Svar
4
· Visningar
643
Senast: Bondbrud74
·
Foder & Strö Försöker göra en framtida betesplanering för mina två hästar, skulle behöva lite hjälp från er som har större erfarenhet. Hästarna det...
Svar
9
· Visningar
879
Senast: Smulan75
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama