Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Som det står undrar jag hur mycket eran häst får under natten? :) Vilken slags häst är det och vad tror ni är bra för en islänning?
Svar
9
· Visningar
1 390
Senast: doleron
·
Hästvård På stallgången så brukar hästen stå och luta på ett ben, och sen efter ett tag byta till det andra bakbenet. När han byter ställer han...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: pajaztar
·
Foder & Strö Jag köper som många andra, kartonger med trasiga knäckebröd från knäckebrödstillverkare till hästarna och getterna. På kartongen står...
Svar
2
· Visningar
3 001
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har alltid haft att på morgonen får hästarna kraftfoder, sätter på täcken och sen komma ut och få hö ute i hagen. Blivit en rutin...
Svar
7
· Visningar
1 011
Senast: Kiwifrukt
·
Foder & Strö Hej! Har fått analys på hö. En med energi 8,6 MJ / kg foder och 27 smältbart protein (kvot på 3,1) En annan med energi 9 MJ / kg foder...
Svar
1
· Visningar
536
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Ponnyn vi tänkte köpa gick igenom besiktning ua men med en anmärkning, "små reaktionslösa överben, skeva framben" Vill att ponnyn ska...
Svar
16
· Visningar
1 925
Senast: Billy
·
Hästvård Hej, Jag har en fråga till alla er häst kunniga där ute! Jag har en sjuåring som har mkt speciella framben. Hon har ganska stora...
Svar
4
· Visningar
1 232
Senast: Masse
·
Hästvård hej allesamans! Jag bor omgiven av stora hagar och tänker att om jag skulle ha häst skulle den kunna gå på lösdrift där. Det verkar...
Svar
17
· Visningar
2 981
Senast: Ebban333
·
Foder & Strö Har bokat hösilage med lägre kvot än vanligt till vintern o vill kolla runt lite på proteintillskott. Vad använder ni o varför? Vi är... 2
Svar
21
· Visningar
6 769
Foder & Strö Mina pållar går på lösdrift året om med fri tillgång till hö. Vi har alltid haft hö't i dubbla slowfeeding-nät men på senaste tiden har...
Svar
19
· Visningar
2 342
Senast: Efwa
·
Hästvård Det är bedrövligt hos oss. Har aldrig varit med om liknande på mängden flugor. Det går inte att rida för de svärmar runt en å ska in i...
Svar
10
· Visningar
1 074
Senast: Skywalker
·
  • Låst
Hästvård För 2 veckor sedan sträckte sig min sköthäst och har efter det bara promenerat med han en eller två gånger varje dag. Nu haltar han... 10 11 12
Svar
230
· Visningar
14 136
Senast: Boj
·
Foder & Strö Det är möjligt att jag är blind, men jag kan inte hitta de vanliga mineralblandningarna på kraffts hemsida? Har de slutat med dem?
Svar
3
· Visningar
700
Senast: YW1966
·
Hästvård Tog in hästen ikväll och skulle kratsa hovarna. Såg då att under ena hoven (vid ballen/mittstrålfåran) så var han lite gul/grön och...
Svar
10
· Visningar
1 354
Hästvård Hej alla på Bukefalos! Jag har länge funderat överdetta med att tvätta sin häst med grönsåpa. Jag själv gör det, men nackdelen med det... 2
Svar
25
· Visningar
7 035
Senast: Gry
·
Hästvård Hästen jag sköter har under en tid varit halt men fick godkännande av veterinären att han fick komma ut på bete. Nu är han tillbaka men...
Svar
7
· Visningar
753
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej, någon som har egen erfarenhet av strålbensfrakturer? Min häst har fått en fraktur. Dock sitter den i ena bakbenet, vilket är...
Svar
6
· Visningar
3 082
Foder & Strö Min häst har någon enorm nattkärlen för tistlar. Det är väl inte farligt att äta? Borde det inte göra ont i munnen att tugga på tistlar...
Svar
16
· Visningar
1 451
Foder & Strö Hej! Jag har en 17 årig häst som jag ska försöka göra en vettig foderstat åt... Så går in på KRAFFT för att kolla produkter etc. men...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: macan
·
Hästvård Hej allesammans! Jag har tankar på att köpa egen häst/ bli fodervärd men har inte någon tidigare erfarenhet. Jag har ridit hela mitt liv...
Svar
15
· Visningar
1 420
Senast: Ebban333
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka