Betfor snitsel slutar produceras

Den populära formen av Betfor snitsel har slutat att produceras i Sverige, och kommer inte längre finnas att köpa. Produktionsproblem ligger bakom beslutet och redan nu är lagret slut, de sista tillgängliga påsarna av Betfor snitsel finns i ute i handeln.
 
Enligt artikeln skulle den också sluta tillverkas, men det kanske finns olika märken?

Verkligen jättetråkigt att de lägger ner tillverkningen. Betfor är ju ett jättebra foder och svårt att hitta något likvärdigt.
jag köper en betforpellets i en vit säck, 25 kg. Minns inte vad det står på den faktiskt.
 
Enligt artikeln skulle den också sluta tillverkas, men det kanske finns olika märken?

Verkligen jättetråkigt att de lägger ner tillverkningen. Betfor är ju ett jättebra foder och svårt att hitta något likvärdigt.
Stod väl att annat företag skulle ta över pelletsen?
 
Såg info från en lokal foderbutik att de kommer sälja något som heter betkross vilket sväller snabbare än pellets.
 
Alltså läser inte folk öht? Man läser en rubrik sen får man frispel innan man ens läst resten av infon som finns.

Citat från Nordic Sugars egen hemsida:
Vi har avtalat med Spannex AB, www.spannex.se, att de kommer att köpa pellets i bulk av oss för att sedan i sin tur fylla och sälja småsäck i egen regi. Betfor pellets kommer då att finnas tillgänglig hos de återförsäljare som är intresserade. Tidsplanen är här preliminärt oktober.
 
Alltså läser inte folk öht? Man läser en rubrik sen får man frispel innan man ens läst resten av infon som finns.

Citat från Nordic Sugars egen hemsida:

Jag bor i Norrland, det är inte alls säkert att det blir lätt-tillgängligt (Granngården, Hööks) och 125kr/15kg när Spannex tar över.

Från deras egen hemsida...

1000020032.jpg
 
Den populära formen av Betfor snitsel har slutat att produceras i Sverige, och kommer inte längre finnas att köpa. Produktionsproblem ligger bakom beslutet och redan nu är lagret slut, de sista tillgängliga påsarna av Betfor snitsel finns i ute i handeln.
Men va fan!!!!

/Lizzie
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 715
Senast: Wille
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 355
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 998
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp