Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ska flytta hästen här i julimånad till ett stall där man själv köper in foder, strö och grovfoder. Grovfoder har jag aldrig själv köpt...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård ... som varken försvinner eller beter som de ska. :crazy: (först och främst: jag har sökt, men trådarna var väldigt gamla och inga...
2 3
Svar
47
· Visningar
19 888
Hästvård Jag har sedan jag blev medlem i detta forum för ca. 7 år sedan hävdat att det är socker i gräset och inte fruktan som orsakar...
2
Svar
25
· Visningar
5 496
Senast: lil-sis
·
Hästvård Ponnyn har nu efter nästan fyra veckor på boxvila med butta (först två påsar, sen en) och får nu gå ut i sandpaddock eftersom hon inte...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 509
Senast: Mli
·
Hästvård En tjugoårigt halvblod som inte ridits regelbundet på några år. Går det att sätta igång och rida? Få en kondition som räcker för främst...
Svar
10
· Visningar
1 267
Senast: Görel
·
Hästvård Sly, bark ,löv, mossa, lingonris, blåbärsris, hallonris etc. Finns det någon forskning/kunskap om vad andra växter än gräs innehåller...
Svar
1
· Visningar
2 356
Senast: Noak
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar om det är någon som vet hur länge en ensilagebal håller? Vi har 3 st som har stått orörda i ca 2 år. De är alltså inte...
Svar
9
· Visningar
9 696
Foder & Strö Vilket färdigfoder har högst energi (med kvot lägst 6)? Alltså vilket färdigfoder behöver man ge minst mängd av. Vilket färdigfoder är...
Svar
19
· Visningar
1 022
Senast: ameo
·
Foder & Strö Nu äntligen är det dags att ta hem min häst. En 16 årig fullblodsvalack. Nu till saken.....jag blev lite osäker på hur jag ska göra med...
Svar
1
· Visningar
547
Senast: Masse
·
Hästvård Har just fått en liten 1,5 års hingst på halsen. Nu skall han flyttas till ett stall med mestadels ston och det hade blivit lugnast för...
Svar
5
· Visningar
2 796
Foder & Strö Hej! Jag har ett halvblod sto på 19år som har bukmage,hon är väldigt bukig. Hon är ruggig i pälsen, vissa partier av vinterpäls finns...
2
Svar
21
· Visningar
1 974
Senast: Cornelia
·
Hästvård Igår fick min ponny yttre skrapsår på insidan (närmast magen) av hennes framben. Den började blöda litegrann i början. När jag kollade...
Svar
2
· Visningar
471
Senast: Korven
·
Hästvård Hej kära buke! Behöver lite stöd och förhoppningsvis positiv input! Min vita springare hade busfnatt i hagen idag kring kl17. Jag såg...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: ss5
·
Hästvård Två gånger har en av mina hästar lyckats böja traktarmen på sin baksko på utsidan av vänster bak. Kan de verkligen trampa sig själva på...
Svar
7
· Visningar
1 199
Senast: trollmamma
·
Foder & Strö Vad skulle ni som är kunniga på analysrapporter säga om de här värdena? TS 64,3 Omsättbar energi till häst 6.0 Smältbart råprotein 21...
Svar
6
· Visningar
1 364
Senast: ameo
·
Hästvård Jag är lite nyfiken på om någon har erfarenhet hur länge hästen brukar halta vid hovbensfraktur efter den fått gips/ringsko? Är det...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Malska82
·
Hästvård Någon som vet om det finns sulor (ej boots) som man kan sätta på skorna endast när man rider? För att förhindra att hästen ömmar när det...
2
Svar
31
· Visningar
3 401
Senast: yennork
·
Foder & Strö En vall men nästan enbart maskros och humlelusern, är det nått för en häst som nyligen haft fång(känning)? Var tvungen att googla...
Svar
3
· Visningar
1 567
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Min C-ponny äter just nu 5-6 kg hö i SMHN varje dag, men skulle vilja ha tips på alternativ till SMHN för en mer naturlig ätställning...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: fridaxi
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny som jag har skaffat en greenguard betesreduserare det är första dagen hon har den och hon får inte in något gräs...
2
Svar
32
· Visningar
3 849
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2