Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har köpt "världens" bästa täcken på Hööks till min häst som måste för det mesta gå med täcke pga ryggproblem. Har både regntäcket och...
Svar
9
· Visningar
1 202
Senast: troxel
·
Hästvård Verkar bli ett riktigt fästingår... :crazy: Katterna har massor trots Frontline och hästarna har huvudet fulla av små mini-fästingar...
Svar
13
· Visningar
1 766
Senast: Balahé
·
Hästvård Min häst har fått kotledsinflammation i båda frambenen. Hon har troligtvis gått med det länge. I förra veckan var vi på kliniken där dom...
Svar
9
· Visningar
2 899
Senast: LuckyMe
·
Foder & Strö Hur gör ni som har hästar på lösdrift med fri tillgång till grovfoder (t.ex hösilage)? Ger ni kraftfoder också? Hur mycket i så fall - i...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 029
Senast: Nielaa
·
Foder & Strö Munkpeppar har ju tydligen 96 timmars tävlingskarens, och johannesört likaså. Det innebär att varken Stroppy Mare, Grumpy Mare eller ren...
Svar
7
· Visningar
2 612
·
Foder & Strö Min häst har gått ca 1 vecka på bete och hon är fortfarande lös i magen, något man kan ge för att hjälpa magen?
Svar
7
· Visningar
4 949
·
Hästvård Hej! Jag har en hingst på snart tre år. Han är ganska busig av sig och har många hingstbeteenden som att springa omkring i hagen och...
2
Svar
36
· Visningar
3 723
Senast: Aionee
·
Hästvård Förra året började min shettis helt plötsligt dregla något så kopiöst. Det rann som vatten ur munnen på henne när jag borstade henne...
Svar
5
· Visningar
4 725
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Jag har ett litet dilemma till hösten... vet är det är flera månader dit men kan inte sluta grubbla vad som ska funka bäst.:crazy: Vill...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: Lindsen
·
Hästvård Hej! Har tidigare enbart haft hästar med väldigt lite manväxt. Tunn och stripig om den blev för lång, funkade att rycka och blev...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: saffran
·
Hästvård Hur kommer det sig att vissa hästar blir mer angripna av insekter än andra? Jag har ett sto som ALLA insekter biter. Hon får dessutom...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: Aionee
·
Foder & Strö Snart är det dags att släppa hästarna på bete. Så jag tänkte fråga hur ni gör med kraftfoder? Har hört så olika.. Men hur som helst så...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: pinky
·
Foder & Strö Ni som har fri tillgång på hö, utomhus, har ni det under tak? Hur fungerar det att ha det under öppen himmel? Vet många som har så, men...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: pinky
·
Hästvård Mina hästar är extremt frusna av sig. Visste att det var stor risk för regn idag så jag la på fleece-fodrade regntäcken och släppte ut...
2
Svar
28
· Visningar
3 151
Senast: Lindsen
·
Hästvård Hej. Skriver för en kompis räkning. Hon har en häst som haltar ibland precis i början av passet. Skrittar hon på långa tyglar så är...
Svar
17
· Visningar
3 117
Senast: Maoam
·
Hästvård Hallå Hallå! God kväll på er! Jag har en liten fråga som jag inte hittar något svar på. Hur länge stannar Metacam i hästens kropp?
Svar
4
· Visningar
1 839
Senast: lundsbo
·
Hästvård Ni som har haft hästar som har haft fång o röntgat där ni ser rotation el sänkning av hovbenet. Har ni röntgat igen efter ca 1 år för...
2
Svar
21
· Visningar
3 196
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hoppas någon orkar läsa denna lite omständliga fråga/fundering: Har ett halvblod född -99 som i augusti 2014 diagnosticerades med EMS...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 236
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Någon försökte övertyga mig om att det var utmärkt (som foder alltså). Jag vet inte om jag tror att det är en så bra idé. Någon som har...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Korven
·
Foder & Strö har en islandshäst och en shettis/russ som går i skogshage på lösdrift och står på halm i sitt lilla hus dom kan gå in i. Jag har tyvärr...
Svar
12
· Visningar
1 144
Senast: _Linn_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Klösmöbel