Jag skrev i tråden att min häst hade blodmask TROTS regelbunden avmaskning, och det visades via ett träckprov. Så att du har avmaskat hästen betyder inte att den inte har mask, eftersom maskar kan bli resistenta mot maskmedel.
Det räcker inte med en veterinärundersökning för att utesluta PPID eller mask, det krävs blodprover.
Men det har flera andra redan skrivit här.
Någon undrade varför du startar en tråd och beskriver hästens symtom, och sedan vill du inte har de råd som ges.... Det undrar jag också.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 588
Senast: mackan
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
36 892
Senast: monster1
·
Hästvård Lägger ut mina funderingar här. Min häst har fått känslig hud. Hon var skavkänslig i vintras men det hölls kontrollerat med bogskydd...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 221
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Har en 26 åring som nu senaste vinter, hur vi än försökte, inte blev till något. Han var undernärd (inte smal), bukig, glanslös, hålögd...
Svar
12
· Visningar
3 419
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp