Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Jag undrar om det är någon som vet hur länge en ensilagebal håller? Vi har 3 st som har stått orörda i ca 2 år. De är alltså inte...
Svar
9
· Visningar
9 738
Foder & Strö Vilket färdigfoder har högst energi (med kvot lägst 6)? Alltså vilket färdigfoder behöver man ge minst mängd av. Vilket färdigfoder är...
Svar
19
· Visningar
1 023
Senast: ameo
·
Foder & Strö Nu äntligen är det dags att ta hem min häst. En 16 årig fullblodsvalack. Nu till saken.....jag blev lite osäker på hur jag ska göra med...
Svar
1
· Visningar
552
Senast: Masse
·
Hästvård Har just fått en liten 1,5 års hingst på halsen. Nu skall han flyttas till ett stall med mestadels ston och det hade blivit lugnast för...
Svar
5
· Visningar
2 799
Foder & Strö Hej! Jag har ett halvblod sto på 19år som har bukmage,hon är väldigt bukig. Hon är ruggig i pälsen, vissa partier av vinterpäls finns... 2
Svar
21
· Visningar
1 977
Senast: Cornelia
·
Hästvård Igår fick min ponny yttre skrapsår på insidan (närmast magen) av hennes framben. Den började blöda litegrann i början. När jag kollade...
Svar
2
· Visningar
471
Senast: Korven
·
Hästvård Hej kära buke! Behöver lite stöd och förhoppningsvis positiv input! Min vita springare hade busfnatt i hagen idag kring kl17. Jag såg...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: ss5
·
Hästvård Två gånger har en av mina hästar lyckats böja traktarmen på sin baksko på utsidan av vänster bak. Kan de verkligen trampa sig själva på...
Svar
7
· Visningar
1 201
Senast: trollmamma
·
Foder & Strö Vad skulle ni som är kunniga på analysrapporter säga om de här värdena? TS 64,3 Omsättbar energi till häst 6.0 Smältbart råprotein 21...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: ameo
·
Hästvård Jag är lite nyfiken på om någon har erfarenhet hur länge hästen brukar halta vid hovbensfraktur efter den fått gips/ringsko? Är det...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: Malska82
·
Hästvård Någon som vet om det finns sulor (ej boots) som man kan sätta på skorna endast när man rider? För att förhindra att hästen ömmar när det... 2
Svar
31
· Visningar
3 405
Senast: yennork
·
Foder & Strö En vall men nästan enbart maskros och humlelusern, är det nått för en häst som nyligen haft fång(känning)? Var tvungen att googla...
Svar
3
· Visningar
1 572
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Min C-ponny äter just nu 5-6 kg hö i SMHN varje dag, men skulle vilja ha tips på alternativ till SMHN för en mer naturlig ätställning...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: fridaxi
·
Hästvård Hej! Jag har en ponny som jag har skaffat en greenguard betesreduserare det är första dagen hon har den och hon får inte in något gräs... 2
Svar
32
· Visningar
3 850
Senast: mackan
·
Hästvård Min madam har alltid varit snubblig av sig, men nu börjar hon snubbla på slät mark!!! Undrar om någon annan har samma problem. Vet... 2
Svar
24
· Visningar
12 081
Foder & Strö Hej! Flyttar till nytt stall efter betet, där vi själva köper in det egna fodret. De har såklart lite kontakter, personer de brukar...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Hej. Igår var jag med min häst på Strömsholm eftersom han har varit väldigt "bråkig" vid ridningen och problemet har bara blivit...
Svar
14
· Visningar
4 826
Senast: Bia
·
Hästvård Min ponny har haft munkorg i flera år utan problem. Jag har tyckt att hinkmodellen, Globus tror jag den heter, har fungerat jättebra...
Svar
15
· Visningar
1 519
Hästvård Vad jag förstår är canker en fruktansvärd biverkning av hovröta. En bakterie som frodas i syrelös miljö och kan förändra horntillväxten...
Svar
7
· Visningar
2 595
Senast: Ponylove
·
Hästvård I ett par veckors tid har min häst haft denna... tja vad ska jag säga, sak? På ena låret. Den ser otäck ut, men hästen min verkar helt...
Svar
11
· Visningar
1 741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer

Hästrelaterat

Tillbaka