Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Förra året började min shettis helt plötsligt dregla något så kopiöst. Det rann som vatten ur munnen på henne när jag borstade henne...
Svar
5
· Visningar
4 767
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Jag har ett litet dilemma till hösten... vet är det är flera månader dit men kan inte sluta grubbla vad som ska funka bäst.:crazy: Vill...
Svar
9
· Visningar
1 363
Senast: Lindsen
·
Hästvård Hej! Har tidigare enbart haft hästar med väldigt lite manväxt. Tunn och stripig om den blev för lång, funkade att rycka och blev...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: saffran
·
Hästvård Hur kommer det sig att vissa hästar blir mer angripna av insekter än andra? Jag har ett sto som ALLA insekter biter. Hon får dessutom...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: Aionee
·
Foder & Strö Snart är det dags att släppa hästarna på bete. Så jag tänkte fråga hur ni gör med kraftfoder? Har hört så olika.. Men hur som helst så...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: pinky
·
Foder & Strö Ni som har fri tillgång på hö, utomhus, har ni det under tak? Hur fungerar det att ha det under öppen himmel? Vet många som har så, men...
Svar
11
· Visningar
1 386
Senast: pinky
·
Hästvård Mina hästar är extremt frusna av sig. Visste att det var stor risk för regn idag så jag la på fleece-fodrade regntäcken och släppte ut...
2
Svar
28
· Visningar
3 165
Senast: Lindsen
·
Hästvård Hej. Skriver för en kompis räkning. Hon har en häst som haltar ibland precis i början av passet. Skrittar hon på långa tyglar så är...
Svar
17
· Visningar
3 140
Senast: Maoam
·
Hästvård Hallå Hallå! God kväll på er! Jag har en liten fråga som jag inte hittar något svar på. Hur länge stannar Metacam i hästens kropp?
Svar
4
· Visningar
1 852
Senast: lundsbo
·
Hästvård Ni som har haft hästar som har haft fång o röntgat där ni ser rotation el sänkning av hovbenet. Har ni röntgat igen efter ca 1 år för...
2
Svar
21
· Visningar
3 204
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hoppas någon orkar läsa denna lite omständliga fråga/fundering: Har ett halvblod född -99 som i augusti 2014 diagnosticerades med EMS...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 293
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Någon försökte övertyga mig om att det var utmärkt (som foder alltså). Jag vet inte om jag tror att det är en så bra idé. Någon som har...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Korven
·
Foder & Strö har en islandshäst och en shettis/russ som går i skogshage på lösdrift och står på halm i sitt lilla hus dom kan gå in i. Jag har tyvärr...
Svar
12
· Visningar
1 145
Senast: _Linn_
·
Hästvård Min häst är halt sedan i februari och vet har bedömt att det i princip inte finns något att göra. Jag är så kluven i hur jag ska göra...
2
Svar
27
· Visningar
5 299
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej! Har ett sexårigt fullblod som jag köpte i september förra året. Han var i lite lågt hull och hade väldigt tunn överlinje när jag...
2
Svar
39
· Visningar
4 787
Senast: Dornes
·
Hästvård Hej! Idag hittade jag en liten, kanske 2 cm stor knöl på min hästs rygg. Den är hård men hon reagerar inte alls när jag tar på den. Är...
Svar
11
· Visningar
1 097
Senast: Buck
·
Foder & Strö Okej. Nu så har jag fått klart för mig att även ensilage ges till hästar. Vissa anser att det inte är konstigare med att ge ensilage som...
2
Svar
28
· Visningar
2 507
Senast: troxel
·
Foder & Strö Varför står det "havrefri" på så många förpackningar? Är det hästar som inte tål havre, eller bara så att inte väldigt pigga hästar inte...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 231
Senast: troxel
·
Hästvård Som jag skrivit tidigare har min häst haft en konstig, diffus hälta på ett framben. Kliniken kan inte se vad som är fel så vi ska testa...
Svar
17
· Visningar
2 736
Senast: Gloria95
·
Hästvård Min unghäst har idag röntgats och man har funnit en rotspetsabcess på näst sista tanden i nedre käken. Efter kontakt med...
Svar
3
· Visningar
1 893
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring