Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vill höra era åsikter. Ska jag köpa linfrökaka eller loppfrön att ge min häst med känslig mage? Har gett loppfrön innan men det är jämt...
Svar
9
· Visningar
6 728
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Ni som läst min tidigare tråd vet att jag haft problem med att mina hästar får i sig för lite fosfor. Nu har jag hittat ett mineralfoder...
Svar
6
· Visningar
2 158
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Det är så att jag var hos veterinär idag (ej pga det jag tar upphär men hon påpekade) å hon såg en "bulle" på vardera sida av halsen och...
2
Svar
30
· Visningar
2 951
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Jag blev lite fundersam, när jag var med en kompis i ett stall där denne har sin häst. Det står även andra hästar där, men det var...
Svar
17
· Visningar
2 738
Senast: Luff
·
Hästvård Hittar bara gamla trådar om detta så jag gör en ny och hoppas att det hänt något på den fronten :) Min fråga är alltså om någon vet vad...
2
Svar
26
· Visningar
3 356
Senast: _Linn_
·
Hästvård Hej på er!! Jag har en äldre fullblods valack. Ibland, efter lite mer krävande pass får han gallor i bak kotorna. Jag har fått...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Toxid
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av stängsel/att stängsla med aluminiumtråd, kan ni inte berätta om era erfarenheter? Jag har bara vana av elrep...
Svar
8
· Visningar
4 712
Senast: mizzmaria
·
Hästvård Foderhästen kom in från hagen häromdagen med en märklig svullnad på vänster bak. Den sitter bara på framsidan av skenbenet, mitt mellan...
Svar
1
· Visningar
550
Senast: Aliche
·
Foder & Strö Kan man ha havre i blöt tillsammans med lucern? Jag brukar göra färdiga hinkar med kvällens kraftfoder på förhand som stallägaren...
Svar
5
· Visningar
842
Foder & Strö Jag hade tänkt köpa någon olja att ge min ponny i fodret. Har hört att det ska vara bra och att pälsen blir finare också. Polly är...
Svar
7
· Visningar
6 128
Hästvård Finns här någon som kan översätta en veterinärtext åt mig? @akleja ? Molempien etujalkojensädeluissa ala etupinnalla kohtalaisen...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: Harbor
·
Foder & Strö Är det någon som vet om det går att hitta koppartillskott utan tillsats av järn eller mangan? Vi har stort överskott av de senare i...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: Masse
·
Hästvård Har någon erfarenhet av greenguard senaste modellen? Åsikter? Min dam vägrar äta med korgen. Någon betesreducerare vill jag ha fram till...
Svar
6
· Visningar
864
Foder & Strö Min nya häst (unghäst som är något låg i hull) vägrar numera äta Krafft (som han åt hos tidigare ägare), betfor (som han gillade innan)...
Svar
9
· Visningar
1 031
Senast: tolksele
·
Hästvård Efter en diskussion har jag förstått att alla inte vaccinerar sina hästar mot hästinfluensa. Hur gör ni? Ni som inte vaccinerar lämnar...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 575
Senast: Minstral
·
Hästvård Idag när hovslagaren kom så spikade han i en söm som var rostig. Kan inte det vara problematiskt? Han skodde bra med som sagt använde en...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag hoppas jag har lyckats posta tråden rätt. Första frågan är om det finns någon där ute som har/haft eller rent av stött på en häst...
Svar
18
· Visningar
2 862
Senast: Jois
·
Foder & Strö Ligger det nåt i det att hästar kan bli lösa i magen av magnesium, eller är det bara en skröna?
Svar
8
· Visningar
1 591
Senast: EmmaW
·
Hästvård Störtade med hästen för tredje gången igår och börjar fundera på om det kan vara något fel på honom 2 gånger störtat i gallopp och en...
Svar
8
· Visningar
1 788
Senast: ameo
·
Hästvård Några av hästarna i stallet där vi står har efter tester visat sig ha stora blodmasken. Jag hade planerat att flytta min häst i...
Svar
3
· Visningar
2 173
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka