Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har behandlats för kotledsinflammation på bådar fram. Enligt vet skulle hon stå första dagarna i sjukhage och därefter gå i...
Svar
9
· Visningar
1 718
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Jag skulle vilja veta om någon använt sig av sk hästpratare. Har de stämt? Tror du på det? Skulle vilja veta allt av din erfarenhet...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 095
Hästvård Ua vid utsläpp i torsdags. Vid intag låter ordentligt illa ur luftvägarna när ställer sig och äter i boxen (från golvet). Feberfri...
2
Svar
25
· Visningar
6 663
Senast: Nielaa
·
Hästvård Jag har ett new forest sto på 24 år. Vi har problemet med henne att hon är väldigt lätt gödd och så fort hon släpps på bete (behöver...
Svar
6
· Visningar
906
Senast: animalasia
·
Hästvård Jag har nog provat alla flugsprayer/krämer som finns på marknaden men tycker att de bara är fruktansvärt dyra och inte fungerar...
Svar
16
· Visningar
11 388
·
Foder & Strö Jag använder mig av ett foderprogram där man ska ange om hästen är i sen eller tidig tillväxt. Hur vet jag om hästen är det?
Svar
6
· Visningar
801
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Ser att Krafft lanserar Mash sensitive. Från Krafft: Mash Sensitive passar för återhämtning efter prestation eller för att få en...
2
Svar
39
· Visningar
21 734
·
Hästvård Hovslagaren tycker jag ska använda kopparsulfat. Läser o fler verkar de funka på, vi har testar lite annat nu ett par veckor utan några...
Svar
8
· Visningar
1 111
Svar
5
· Visningar
753
Senast: Korven
·
Foder & Strö någon som kan dela med sig av lite tankar? Mitt sto födde ett vackert stoföl förra veckan, tills det har hon varit mager och inte haft...
Svar
1
· Visningar
1 126
Senast: MissFideli
·
Hästvård Kan man se på en häst om den är opererad för lösa benbitar i haserna t ex? Finns det ärr eller något och hur ser det i så fall ut? Jag...
Svar
7
· Visningar
1 265
Senast: Attaquer
·
Hästvård Hej! Jag ska snart bli ägare till en dunderfin haflingerflicka och är givetvis väldigt lycklig över detta :love: MEN! Till min förfäran...
Svar
17
· Visningar
1 698
Hästvård Jag har ett nyfött föl som ev har det. Någon som har erfarenhet? Vad gör man? Han är i Helsingborg och UL ser bra ut men inte blodproverna.
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Mauen
·
Hästvård Fick provsvaren idag. Ena hästen 17 år, har blivit avmaskad men vet inte när sist. Andra hästen snart 3 år, aldrig avmaskad, kommit till...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: Madick
·
Hästvård Vad är det högsta EPG-tal ni fått på en häst vid träckprov? <100 = väldigt lite 100-500 = lite 500-1000 = måttligt >1000...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
13 793
Senast: Madick
·
Foder & Strö Vår häst flyttade till nytt stall för två månader sedan. Sedan dess har han varit lite ur form, petat i hösilaget och haft dålig aptit...
Svar
3
· Visningar
2 532
Hästvård Är det någon som har häst med SOL-eksem (inte knott) som har hittat något bra sätt att skydda svansen utan att använda täcke? Min häst...
Svar
14
· Visningar
1 703
Senast: Centaur
·
Hästvård Mitt stora kallblod har länge, eller iaf sen jag tog över honom ( lite över ett år sedan ) haft som en knöl på ländryggen, alltså som om...
Svar
4
· Visningar
1 533
Senast: fridiz
·
Foder & Strö Är det någon "fara" med att ge ledtillskott (tex nypon) till en unghäst? Med fara menar jag att det skulle hämma hästens egna...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har precis börjat fundera på om min nya hästs envisa mugg kanske inte alls är mugg, utan fotosensibilitet..? Hon har gula, variga...
Svar
10
· Visningar
1 974
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka