Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hovslagaren tycker jag ska använda kopparsulfat. Läser o fler verkar de funka på, vi har testar lite annat nu ett par veckor utan några...
Svar
8
· Visningar
1 111
Svar
5
· Visningar
755
Senast: Korven
·
Foder & Strö någon som kan dela med sig av lite tankar? Mitt sto födde ett vackert stoföl förra veckan, tills det har hon varit mager och inte haft...
Svar
1
· Visningar
1 126
Senast: MissFideli
·
Hästvård Kan man se på en häst om den är opererad för lösa benbitar i haserna t ex? Finns det ärr eller något och hur ser det i så fall ut? Jag...
Svar
7
· Visningar
1 265
Senast: Attaquer
·
Hästvård Hej! Jag ska snart bli ägare till en dunderfin haflingerflicka och är givetvis väldigt lycklig över detta :love: MEN! Till min förfäran...
Svar
17
· Visningar
1 704
Hästvård Jag har ett nyfött föl som ev har det. Någon som har erfarenhet? Vad gör man? Han är i Helsingborg och UL ser bra ut men inte blodproverna.
Svar
5
· Visningar
1 343
Senast: Mauen
·
Hästvård Fick provsvaren idag. Ena hästen 17 år, har blivit avmaskad men vet inte när sist. Andra hästen snart 3 år, aldrig avmaskad, kommit till...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: Madick
·
Hästvård Vad är det högsta EPG-tal ni fått på en häst vid träckprov? <100 = väldigt lite 100-500 = lite 500-1000 = måttligt >1000... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
13 807
Senast: Madick
·
Foder & Strö Vår häst flyttade till nytt stall för två månader sedan. Sedan dess har han varit lite ur form, petat i hösilaget och haft dålig aptit...
Svar
3
· Visningar
2 545
Hästvård Är det någon som har häst med SOL-eksem (inte knott) som har hittat något bra sätt att skydda svansen utan att använda täcke? Min häst...
Svar
14
· Visningar
1 703
Senast: Centaur
·
Hästvård Mitt stora kallblod har länge, eller iaf sen jag tog över honom ( lite över ett år sedan ) haft som en knöl på ländryggen, alltså som om...
Svar
4
· Visningar
1 537
Senast: fridiz
·
Foder & Strö Är det någon "fara" med att ge ledtillskott (tex nypon) till en unghäst? Med fara menar jag att det skulle hämma hästens egna...
Svar
6
· Visningar
1 458
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har precis börjat fundera på om min nya hästs envisa mugg kanske inte alls är mugg, utan fotosensibilitet..? Hon har gula, variga...
Svar
10
· Visningar
1 974
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Min foderhäst har haft diarré ett tag nu och vi har försökt med annat hö osv för att få bot på diarrén men det funkar inte. Hur har ni...
Svar
3
· Visningar
1 092
Senast: Camigween
·
Hästvård Här om dagen när jag tog in pållen från hagen upptäckte jag att hon hade en svullnad nere på bogen, jag har ingen aning vad som hänt men...
Svar
2
· Visningar
1 408
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Vi har idag fått hem vår ena häst nyopererad.Vi fick rådet att inte låta de andra hästarna (bara våra egna i stallet) träffa andra...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Görel
·
Hästvård Upptäckte detta nu på kvällskvisten och är lite fundersam över vad det kan vara? Det är hårbortfall och han har ej ont eller puls eller...
Svar
3
· Visningar
1 728
Senast: viltmilla
·
Hästvård Börjar misstänka att min nya häst inte tål att varmskos. Han är skodd 2 ggr hos mig nu och under sista veckorna har han haft hovbölder i...
Svar
13
· Visningar
2 632
Senast: viltmilla
·
Hästvård Ni som har häst som är känsliga mot pollen, hur hjälper ni dem? Läste om cetirizin som är till människor, att det kan ges till häst...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: mackan
·
Hästvård Hästen jag varit fodervärd åt senaste dryga året är nu till salu. Den är 15 år och blev i höstas diagnostiserad med kissing spines...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka