Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Min häst har plötsligt blivit rosa i ena mungipan. Blev såklart jättenojig när jag såg det, tänkte att jag skadat honom. Men jag...
Svar
7
· Visningar
1 664
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hur är Equi Jewel lämpat att ge till PPID häst? Krafft Muskel?? Krafft Groov?? Hästen ratar Kwick/ Speedi bett & Lucern. ( tidigare...
Svar
5
· Visningar
4 513
Hästvård I början på mars fick min häst ett tjockt bakben. Svullnaden var hård och gick över kotan och ca 15 cm upp både från sidan och fram och...
Svar
3
· Visningar
1 135
Hästvård Ja, vad kan nedan beskrivna häst egentligen tänkas väga? (Har tyvärr inga bra exteriörbilder....) Häst - 162 cm i mkh. - Irish Sport...
2
Svar
29
· Visningar
4 086
Foder & Strö Tycker våra ponnyer redan börjat tjockna i nacken av det lilla gräset i vinterhagen. Vi har sex ponnyer på ett hektar. Ska man dela av...
Svar
8
· Visningar
1 372
Senast: Pudlan
·
Hästvård Min häst på 8 år har alltid haft ganska så utstickande höftben, eller insjunken flank. Möjligtvis en kombination av båda. I alla fall så...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 761
Senast: Stereo
·
Foder & Strö ...och andra liknande lösningar. Var hittar man det? Vad kan det kosta? Vad har ni för erfarenheter av att använda sånt? mvh Åsa
2
Svar
36
· Visningar
22 791
Senast: trassel
·
Foder & Strö Att riskli som odlas i Asien innehåller en hel del tungmetaller och kemiska gifter har jag hört förr, en del av länderna här är långt...
2
Svar
23
· Visningar
3 741
Senast: Angel
·
Hästvård Hej allesammans! Jag har fått en underbarhäst som jag håller på att träna (longera, promenader) och fodrar upp. Han har inte haft det...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: pajaztar
·
Hästvård Hej! Jag kanske ska köpa en häst som jag har känt de senaste åren. Problemet är att han kommer att bli triangelmärkt. Jag har inga...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 966
Hästvård Vill väl egentligen bara spåna lite. Sto 18 år, fick senskada i oktober 2014. Friskförklarad och vi började sätta igång. Kändes jättefin...
Svar
10
· Visningar
1 042
Senast: clubman
·
Hästvård Lång historia kort: Sen juli bor shettisen Mina, 21 år, hos oss. Dåligt påläst så köpte vi henne trots en historia av fång (2 ggr...
2 3
Svar
48
· Visningar
14 142
Senast: AdnilGreba
·
Foder & Strö Jag har de senaste åren fodrat med i princip enbart fri tillgång till bra hösilage plus lite krubbskrammel (merparten lusern, plus...
Svar
19
· Visningar
3 906
Senast: emeLiite
·
Hästvård Nu skulle jag behöva lite råd. Jag har då en -98 född islandshäst, sto. Förra hösten segade hon till sej, var inte lika fartfylld som...
Svar
11
· Visningar
1 673
Senast: skuggi
·
Hästvård Min hästs man sitter oerhört hårt och hon tycker inte om att bli ryckt (milt uttryckt - hon blir hysterisk), den kombon är ingen hit och...
Svar
10
· Visningar
3 967
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö är det någon poäng i att ge magpulver i förebyggande inför grässäsongen? Vilket magpulver rekommenderas då? Eller är det bättre att låta...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vad har ni använt för vallfrön (slåtter), och vad har ni för erfarenheter av olika blandningar? Köper ni själva och blandar, eller...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: skogaliten
·
Foder & Strö Jag har hört folk som har fånghästar som ger hästarna Proviva under våren när gräset börjar komma, när det är frost på morgonen och...
Svar
13
· Visningar
1 510
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Efter att ha fått journalen på min häst har jag fastnat lite kring ett av blodproverna som togs och dess referensvärden. Hästen vårdades...
Svar
5
· Visningar
2 491
Senast: MalanMjöl
·
Hästvård funderat då jag inte hittat några egentliga bajshögar i boxen utan mest en massa söndersmulade. Pratade lite med ägaren och tydligen har...
2
Svar
21
· Visningar
2 853

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka