Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har haft turen att under alla år varit förskonad från lymfangit. Haft någon som svullnat rejält av minsta sår, men ändå aldrig...
Svar
15
· Visningar
2 412
Hästvård Ha,ha ja det låter ju inte klokt, men efter mina erfarenheter av denna förbaskade led, kan man knappast bli annat. Jag tror att innom en... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
13 179
Senast: Speedway
·
Hästvård Nu börjar den riktiga våren smyga sig på och gräset har börjat växa i hagarna... Jag bor i mellan-Sverige och temperaturen är alldeles...
Svar
11
· Visningar
1 058
Senast: Cilva
·
Hästvård - Hoppas jag la tråden rätt nu, var lite osäker. Men moderator får flytta! - Har en skimmel som har grisskär mule enda upp till...
Svar
16
· Visningar
5 828
Senast: Prick
·
Hästvård Skriver här så ni kanske kan ge mig lite hopp eller kanske får mig att tänka i andra banor. Är så att jag letar häst en längre tid pga... 2
Svar
21
· Visningar
2 454
Senast: alp
·
Hästvård Hej ! Nu är det så att "min" föredetta ponny har fått en gaffelbandskada i båda frambenen . På ena sidan är gaffelbandet av helt och...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Nån som använder det och kan titta på vad den innehåller? Hittar ingen analys på den.
Svar
6
· Visningar
7 161
Senast: Apollo
·
Hästvård Hej! Det här blev ju lite långt och flummit, men jag hoppas nån orkar läsa :). Jag har ett 15-årigt Haflingersto som används mest till... 2
Svar
33
· Visningar
4 987
Senast: *tove*
·
Hästvård Jag har en shettis (21 år) som haft fång flera ganger i sitt liv. Första gången när hon var 9 år sen ytterligare gånger då jag inte...
Svar
2
· Visningar
980
Senast: katja
·
Hästvård Tror jag blir tokig snart! Kort bakgrund!! Hästen (10 år) fullt igång, blir oren bak på böjt spår. Ej hälta utan snubblig) Tar ut en...
Svar
12
· Visningar
1 165
Senast: Boj
·
Hästvård Pratar om min mammas häst,en äldre man fd hopphäst. Stressig och nervig typ av ponnyras. Har blivit behandlad några ggr för magsår med...
Svar
5
· Visningar
992
Senast: Lindon
·
Hästvård I lördags kom min häst in med ett sår på bakbenet, på insidan vid hasen. ( tänker att det omöjligt är en spark utan att han rivit sig på... 2
Svar
20
· Visningar
4 639
Senast: ylvali2
·
Hästvård Eventuellt kommer jag att behöva ge hästen smärtstillande under en längre period, och vill därför gärna ha erfarenheter av de...
Svar
18
· Visningar
1 210
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Min häst har plötsligt blivit rosa i ena mungipan. Blev såklart jättenojig när jag såg det, tänkte att jag skadat honom. Men jag...
Svar
7
· Visningar
1 666
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hur är Equi Jewel lämpat att ge till PPID häst? Krafft Muskel?? Krafft Groov?? Hästen ratar Kwick/ Speedi bett & Lucern. ( tidigare...
Svar
5
· Visningar
4 515
Hästvård I början på mars fick min häst ett tjockt bakben. Svullnaden var hård och gick över kotan och ca 15 cm upp både från sidan och fram och...
Svar
3
· Visningar
1 138
Hästvård Ja, vad kan nedan beskrivna häst egentligen tänkas väga? (Har tyvärr inga bra exteriörbilder....) Häst - 162 cm i mkh. - Irish Sport... 2
Svar
29
· Visningar
4 103
Foder & Strö Tycker våra ponnyer redan börjat tjockna i nacken av det lilla gräset i vinterhagen. Vi har sex ponnyer på ett hektar. Ska man dela av...
Svar
8
· Visningar
1 373
Senast: Pudlan
·
Hästvård Min häst på 8 år har alltid haft ganska så utstickande höftben, eller insjunken flank. Möjligtvis en kombination av båda. I alla fall så... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 792
Senast: Stereo
·
Foder & Strö ...och andra liknande lösningar. Var hittar man det? Vad kan det kosta? Vad har ni för erfarenheter av att använda sånt? mvh Åsa 2
Svar
36
· Visningar
22 804
Senast: trassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka