Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Hur känner man om hästen har svullnade ben? Typ att dom är varma? Hur känns ett "normalt" hästben jämfört med ett svullet?
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Vira
·
Foder & Strö Hallå! Kanske inte är riktigt rätt ställe att posta, men jag vet att örter kan vara bra för hästar, och postar därför detta under foder...
Svar
5
· Visningar
1 318
Senast: Void
·
  • Omröstning Omröstning
Foder & Strö Går granngården original pellets att jämföra med Kraffts vanliga pellets? Vad skulle ni välja? Jfr pris: Granngården: 5,95 Krafft: 7,19
Svar
3
· Visningar
1 583
Senast: tolksele
·
Hästvård Hej, Jag har hört att just ponnyer har extra känslig hud och att man därför inte bör använda bandage lika mycket som man gör på vanliga...
Svar
5
· Visningar
1 014
Senast: tolksele
·
Hästvård Som många här vet så har min häst haft en Gaffelbandsskada senaste året, jag har ställt alla frågor jag kan tänkas komma på till...
Svar
7
· Visningar
1 816
Senast: mackan
·
Hästvård Måste bara fråga om ni varit med om att en veterinär har gjort böjprov i ett ridhus (alltså ganska mjukt underlag)? Blev med häst för...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 879
Senast: Rodluvan
·
Hästvård Min häst har ett bakben som alltid är aningen tjockare än det andra. Hon har haft en del sår på det benet så vet inte om det bara är...
Svar
2
· Visningar
651
Hästvård Hur gör man? Kroppen är inga större problem, men hur får man huvudet vitt? Att spola det rent med vatten går inte, hästen får panik. Har...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: Lavinia
·
Svar
16
· Visningar
1 142
Senast: MagicaDeHex
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 630
Senast: Liten
·
Hästvård Har en fyraåring som jag ägt sedan årsskiftet. Han har alltid varit bökig att tränsa, inte att få in bettet, det är inga problem, utan...
2
Svar
25
· Visningar
2 570
Senast: animalasia
·
Hästvård Tvättade min hästs svans igår och då rasade det ut massa rödbruna maskar, urk, ett 20 tal och dom är ca 8-10 cm långa. Jag mailade min...
Svar
15
· Visningar
3 113
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård En av mina hästar jag har (haft den sen augusti) har inte gått en enda skoningsperid utan att ha tappat minst en sko innan femte veckan...
2
Svar
23
· Visningar
2 748
Senast: shampiz
·
Hästvård Hur resonerar ni? Hästen är försäkrad i Agria sedan födseln och jag har inga som helst planer på att byta försäkringsbolag. Däremot...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 664
Senast: pulkaskurk
·
Foder & Strö Jag skulle vilja odla eget hö med så låga värden i som möjligt, framförallt då energi. Jag har en kompis som slår hö, och han har nån...
Svar
13
· Visningar
2 947
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Ni som har erfarenheter av hästar med spatt som kan leva vidare med sin sjukdom, hur ser dagarna ut för den hästen? Min islänning fick...
2
Svar
22
· Visningar
4 548
Senast: Boj
·
Hästvård För ca 1 månad sen var min häst lite ovillig att gå, ringde veterinär som tyckte vi skulle avvakta, men han blev snabbt sämre, ville...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 078
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Hur konstaterar man skimmelsjuka invärtes? Symptom? Ultraljud, röntgen? Svårt att diagnosera?? Har en 19-årig valack med små knölar runt...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Hejsan! Jag behöver lite tips och råd, känner mig så kluven när det gäller det här med täcken och tjocklek. Så här är det, min häst är...
Svar
11
· Visningar
3 250
Senast: Moa93
·
Hästvård Vår ponny ska opereras för broskförändringar i bakknäna den 15 april. Vi har ett sommarhus 50 mil bort där vi har betydligt bättre...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit