Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Skulle vara kul att se bilder på manar med andra frisyrer än de traditionella knopparna :)
Svar
3
· Visningar
1 095
Senast: Gloria95
·
Hästvård Hej! Jag har lite frågor till er kunniga inom området. Har för första gången fått löss på hästarna på 10 år som hästägare. Att det är...
Svar
1
· Visningar
860
Foder & Strö Hej, hur fungerar hästens omsättning av kalcium?
Svar
0
· Visningar
467
Senast: mandy90
·
Hästvård lång historia kort: Köpte min Isläning för snart 6 år sedan. Varit många diffusa men även uppenbara och tydliga fel på honom. De...
2
Svar
30
· Visningar
4 816
Senast: mooi
·
Hästvård Min häst har mjuka kastanjer fram. De är väldigt ytliga och flagar. När jag drar av de mjuka flagorna är det fuktigt nästan svampigt...
Svar
2
· Visningar
889
Foder & Strö Sökt massor med får inte riktigt grepp, fodret hippogrow alfa, är det kraftfoder eller grovfoder som lucern? Eller är det något sorts...
Svar
18
· Visningar
2 864
Senast: Cornelia
·
Hästvård Ni som har elr haft hästar som haft problem med höft/snett bäcken elr bakknän hur har det visat sig på deras hältor??? Jag har två...
Svar
4
· Visningar
1 245
Senast: mlii
·
Hästvård Fått hem en häst jag lämnade bort tidigt i somras. Har haft hästen en vecka nu och han får fri tillgång på hösilage, äter nog ungefär...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 384
Senast: ameo
·
Hästvård Min häst har den senaste veckan hostat lite. Har inte ridit så mycket pga detta, men de dagarna jag ridit har hon hostat ganska mycket...
Svar
1
· Visningar
534
Senast: Mimsan_
·
Foder & Strö Undrar om Grov90 är bra? Min häst får ca 0.5kg havrefrimüsli och lika mycket Grov90 på kvällen blandat med vatten .Och på morgonen får...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Mimsan_
·
Hästvård Jag ska givetvis prata med hovslagaren det första jag gör på måndag, men han är ju ledig nu. Bakgrunden är en hovböld i somras, med en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 712
Hästvård Hej! Har ett halvblodssto som precis fyllt 22 år. Hon är pigg och glad när jag rider henne men igår när hovslagaren var här och skulle...
2
Svar
20
· Visningar
2 805
Senast: Elisha
·
Hästvård Hej! Här kommer ett jättelångt inlägg, men jag känner mig otroligt vilsen och kluven i hur jag ska göra.. Och ni bukefalister brukar ju...
Svar
15
· Visningar
2 804
Senast: Freyja_bus
·
Hästvård Hej, ny här men vi prövar! ;) Iaf jag har ett islandssto på 13 år och hon har mjölk i tuttarna, absolut inte mycket. Och hon är ju inte...
Svar
3
· Visningar
1 152
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! Trodde aldrig att jag skulle skriva under denna rubrik. Men min häst har blivit tjock! Hon går på lösdrift med fri tillgång på...
2
Svar
23
· Visningar
6 318
Senast: Evolution
·
Foder & Strö Hej. Just nu får min höst Krafft Grund och Lucern, men ska byta ut det mot enbart Krafft Groov 90. Behöver jag göra en mildare övergång...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: niikon92
·
Foder & Strö Tycker det är jättesvårt att veta hur jag ska tänka. En travhäst som har tränats igång med skritt och jogg och går nu intervaller med...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon mer har eller hört någon om hästar med gomspalt? För tvådagar sedan upptäckte vi gomspalt på min snart...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Masse
·
Hästvård Någon som har kunskap och erfarenhet av hästar med ems? Vår 19åriga welsh ponny har med all säkerhet detta. Hon har fettdepåer på vissa...
Svar
6
· Visningar
2 492
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Hej! Jag har mina hästar på lösdrift med fri tillgång på hö. Har nu insett att det inte riktigt funkar för den ena som är väldigt...
Svar
5
· Visningar
8 770
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka