Råd om mager häst!

Tipsa gärna om bra tillskott, nu kommer ju gräset fram också så något som är lite komplett vet inte hur man räknar när de går på fri tillgång till hö och gräs!!
Låt det lilla extra som gräset ger vara bonus åtminstone en månad till, ge samma foderstat tills han vägrar äta annat pga gräset, eller börjar bli fet.

Har du analys på höet, så du vet mineralinnehållet i det. Då kan du göra en överslagsberäkning och använda ett mineralfoder som ger fortsatt bra balans mellan mineralerna.

Liknande trådar

Hästvård Vetetrinären har konstaterat att mitt 25-åriga halvblodssto har en skada/inflammation i en tand efter en gammal tandfraktur. Hon äter...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
10 756
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 419
Senast: Karminnie
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 462
Senast: Liten
·
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
3 000
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama