Tänkte uppdatera lite vad som hänt sen sist.
Vi var tillbaka på återbesök den 26 mars, och vi blev alla ganska förvånade då hästen var jätte fin i rygg och muskler. Visst, där fanns fortfarande en stelhet kvar i ryggen, Men den var Ruckbar, sviktande och musklerna kändes avslappnade. Detta trodde absolut inte veterinären.
Så veterinären tyckte att vi skulle sätta igång honom och se om han håller och hur han reagerar.
Sagt och gjort, började jag försiktigt med tömmkörning, mycket gymnastiserande övningar för ryggen, att han jobbat på i en låg, lång form med fokus att han använder ryggen korrekt.
Gått jätte bra och han har arbetat på jätte fint verkligen. Sett Mycket ledigare och mjukare ut i sina rörelser och varit positiv.
Började rida han smått, jobbat ute och i paddocken på samma sätt som i tömmkörningen.
Har dock uppe på ryggen inte allt känts så bra som jag hoppats.
Så kom vi fram till idag...
Idag känns ALLT bara.... Bläääh!
Red Odinn i paddocken förut. Kändes sådär, stelt. Jobbade på, försökte Mjuka upp honom, men Allt han ville var att dra tyglarna ur min hand å gå med lång utsträckt hals med mulen i marken. Allt han ville var att matte skulle sluta försöka med saker slm gjorde honom ont.
Så har han aldrig gjort förut. Han vägra tillåta mig att ta i tyglarna och försöka jobba ihop honom, han drog ner huvet direkt bara jag tog i dem.
När vi sen travade så när jag bytte varv till vänster, så Hände nått som gjorde att jag hamnade lite i obalans och det var som om jag kom åt nått i ryggen för han gjorde nått konstigt skutt/ typ vek sig i bakbenen precis som när man får ont i ryggen Själv och rycker till. Sen gjorde han nått så typ hans vänstra bakbenet vek sig och han höll på att ramla... Då kände jag att de fick vara nog och hoppade av honom.
Det är vänster bak som är/blir problemet vid ridningen, då det är där pålagringar sitter å musklerna är dåliga. Min känsla när jag rider honom är inte alls bra, han känns inte alls bra eller glad. Nu vill Han inte heller gå med ur hagen när han hämtas, vilket han alltid vill annars men precis såhär gjorde han innan han behandlades, sen blev han super glad och pigg och gick gärna med men efter jag börjat rida igen så är det tillbaka på ruta 1...jag känner mig bara sååååå ledsen
Så imorgon ska jag ringa veterinären igen och bolla lite med henne vad vi ska göra nu....
Så vi avslutade dagen med en stund i solen med lite gräsätande.