Hovvägg ovan sulnivå, går på sulan - vad gör man egentligen?

Är det bara vb som är illa?
Tror inte att den har dålig hovkvalite, utan att skadan på samma ben gjort benet o hoven varmare vilket har skyndat på tillväxten. Om den har bärrandsröta o man inte verkar o gör rent så kan denna brytning ske.
Som det ser ut nu tycker jag satt det finns fyra andra fel.
Den står snett, är understucken, liggande hörnstöd, o en ful stråle.

Min har uppräta hårda hörnstöd som funkar som brodd.

Hoppas att din hovis fixar till allt nästa vecka
Jag hade jagat hovis med blåslampa.

Är det bara vb som är illa?
Tror inte att den har dålig hovkvalite, utan att skadan på samma ben gjort benet o hoven varmare vilket har skyndat på tillväxten. Om den har bärrandsröta o man inte verkar o gör rent så kan denna brytning ske.
Som det ser ut nu tycker jag satt det finns fyra andra fel.
Den står snett, är understucken, liggande hörnstöd, o en ful stråle.

Min har uppräta hårda hörnstöd som funkar som brodd.

Hoppas att din hovis fixar till allt nästa vecka
Jag hade jagat hovis med blåslampa.

Varför ska jag jaga hovis menar du?
Att det finns mer att jobba på är jag medveten om, och det fanns också en anledning att lämna den övervuxna strålen osv förra verkningen.

Hålväggen fanns där innan sårskadan om det var den du menade? VB har inte växt fortare/långsammare än de andra hovarna.

Bara VB som haft hovböld och därmed tillhörande problem ja. Däremot har han lätt att fransa till väggarna och bryta småbitar av dem på övriga hovar men det är ganska lätt mota i grind. Får se om han gör som "alla andra" och får grym hovtillväxt här - då är det övriga som finns att jobba med snart korrigerat det med :)

10422373_789309204498388_7349912615612937707_n.jpg

Liknande trådar

Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 777
F
Hästvård torsdag, tjälen satt, hästen otroligt hovöm bak, ville knappt gå (barfota) Fredag skoddes bak Lördag min medryttare red ut, mest...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: Catrin
·
Hästvård Fick för några dagar sedan en förfrågan om jag kunde komma och ta av en framsko på en kompis häst, då han för någon vecka sedan tappat...
Svar
8
· Visningar
1 782
Senast: skjootan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.