köpa häst, dessa veterinärbesiktningar.

Jag har faktiskt köpt en häst som var halt när vi var och kollade på den och dåvarande ägaren såg inte ens att den markerade :meh: Den var äldre och vi skulle ha den som sällskapshäst så vi chansade och köpte den ändå. Det var nästan ett år sen och hästen har inte varit halt en dag hos oss, utan följer ibland med och skrittar små skogsrundor emellanåt och njuter av pensionärslivet.

Men om det gällde en häst med framtiden för sig så hade jag nog letat vidare, problem behöver man inte köpa- de dyker upp ibland ändå..

Jag har funderat en massa plus pratat med ägaren igen. Hästen besiktades igår och var helt ren ocg fin. Pratade med veterinären om hur han tyckte jag skulle göra och han såg inga problem med att köpa hästen. Han var nu 99% säker på att de var en stukning från hagen som visade sig vid förra besiktningen . Ägaren är en bra bekant till mig så jag litar på henne. Vi bestämde att skriva kontrakt med reservation eller vad man ska säga för hennes hälta. Skulle alltså den uppkomma igen så kan jag häva köpet.
Men har pratat med tränare och andra veterinärer och dem tycker att de inte alls är fel att jag köper henne. ☺

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 905
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 075
Senast: netschjen
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 744
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA