Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Foderhästen kom in från hagen häromdagen med en märklig svullnad på vänster bak. Den sitter bara på framsidan av skenbenet, mitt mellan...
Svar
1
· Visningar
550
Senast: Aliche
·
Foder & Strö Kan man ha havre i blöt tillsammans med lucern? Jag brukar göra färdiga hinkar med kvällens kraftfoder på förhand som stallägaren...
Svar
5
· Visningar
844
Foder & Strö Jag hade tänkt köpa någon olja att ge min ponny i fodret. Har hört att det ska vara bra och att pälsen blir finare också. Polly är...
Svar
7
· Visningar
6 146
Hästvård Finns här någon som kan översätta en veterinärtext åt mig? @akleja ? Molempien etujalkojensädeluissa ala etupinnalla kohtalaisen...
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: Harbor
·
Foder & Strö Är det någon som vet om det går att hitta koppartillskott utan tillsats av järn eller mangan? Vi har stort överskott av de senare i...
Svar
7
· Visningar
991
Senast: Masse
·
Hästvård Har någon erfarenhet av greenguard senaste modellen? Åsikter? Min dam vägrar äta med korgen. Någon betesreducerare vill jag ha fram till...
Svar
6
· Visningar
865
Foder & Strö Min nya häst (unghäst som är något låg i hull) vägrar numera äta Krafft (som han åt hos tidigare ägare), betfor (som han gillade innan)...
Svar
9
· Visningar
1 036
Senast: tolksele
·
Hästvård Efter en diskussion har jag förstått att alla inte vaccinerar sina hästar mot hästinfluensa. Hur gör ni? Ni som inte vaccinerar lämnar... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 577
Senast: Minstral
·
Hästvård Idag när hovslagaren kom så spikade han i en söm som var rostig. Kan inte det vara problematiskt? Han skodde bra med som sagt använde en...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jag hoppas jag har lyckats posta tråden rätt. Första frågan är om det finns någon där ute som har/haft eller rent av stött på en häst...
Svar
18
· Visningar
2 864
Senast: Jois
·
Foder & Strö Ligger det nåt i det att hästar kan bli lösa i magen av magnesium, eller är det bara en skröna?
Svar
8
· Visningar
1 596
Senast: EmmaW
·
Hästvård Störtade med hästen för tredje gången igår och börjar fundera på om det kan vara något fel på honom 2 gånger störtat i gallopp och en...
Svar
8
· Visningar
1 788
Senast: ameo
·
Hästvård Några av hästarna i stallet där vi står har efter tester visat sig ha stora blodmasken. Jag hade planerat att flytta min häst i...
Svar
3
· Visningar
2 176
Senast: Madick
·
Foder & Strö Hej, ville bara slänga ut ett tips till alla er med lite tittiga/stressiga hästar. När jag köpte min ponny så var han väldigt tittig och...
Svar
13
· Visningar
4 319
Senast: MonteRose
·
Hästvård Visste inte var jag skulle lägga detta så lägg det gärna rätt. kommer nu att byta stall. En sak oroar mig med hagarna. De är sån där... 2
Svar
24
· Visningar
2 220
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö jo det är såhär att jag har två pållar: En D-ponny på 15 år som väger ca 400 kg och hobbyrids 4-6 dagar i veckan Och en storhäst på 9...
Svar
2
· Visningar
1 835
Senast: spaderÄss
·
Hästvård För att göra en lång historia kort. Efter mycket om och men kom vi fram till att det var kissing spines som var problemet på min häst...
Svar
11
· Visningar
8 021
Senast: karmandi
·
Hästvård Min stackars häst har blivit skinnflådd mellan låren pga brunst sekret. Jag har varit för dålig på att tvätta och för okunnig (har...
Svar
9
· Visningar
2 010
Senast: Masse
·
Hästvård Min pålle får alltid en liten kula med vitt klet nere på båda ögonen. Sen när jag tar bort det så är det snart en ny kula med klet där...
Svar
6
· Visningar
1 972
Foder & Strö Ni som ger era hästar biotin i syfte att stärka och förbättra hovkvalitén, märker ni någon skillnad? Och vilken mängd är lämplig att ge...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: spaderÄss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka