Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej, ville bara slänga ut ett tips till alla er med lite tittiga/stressiga hästar. När jag köpte min ponny så var han väldigt tittig och...
Svar
13
· Visningar
4 315
Senast: MonteRose
·
Hästvård Visste inte var jag skulle lägga detta så lägg det gärna rätt. kommer nu att byta stall. En sak oroar mig med hagarna. De är sån där...
2
Svar
24
· Visningar
2 211
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö jo det är såhär att jag har två pållar: En D-ponny på 15 år som väger ca 400 kg och hobbyrids 4-6 dagar i veckan Och en storhäst på 9...
Svar
2
· Visningar
1 832
Senast: spaderÄss
·
Hästvård För att göra en lång historia kort. Efter mycket om och men kom vi fram till att det var kissing spines som var problemet på min häst...
Svar
11
· Visningar
8 008
Senast: karmandi
·
Hästvård Min stackars häst har blivit skinnflådd mellan låren pga brunst sekret. Jag har varit för dålig på att tvätta och för okunnig (har...
Svar
9
· Visningar
2 008
Senast: Masse
·
Hästvård Min pålle får alltid en liten kula med vitt klet nere på båda ögonen. Sen när jag tar bort det så är det snart en ny kula med klet där...
Svar
6
· Visningar
1 966
Foder & Strö Ni som ger era hästar biotin i syfte att stärka och förbättra hovkvalitén, märker ni någon skillnad? Och vilken mängd är lämplig att ge...
Svar
9
· Visningar
977
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Hej, jag behöver lite tips och råd angående mitt sto vars revben syns. Hon är inte undernärd eller tunn, hon har fin rumpa och hals. Fri...
Svar
4
· Visningar
2 044
Senast: animalasia
·
  • Låst
Hästvård Hej, kan någon tydligt förklara hur man gör ett träckprov och hur det går till? Jag kan ganska bra om det, men några luckor finns det...
Svar
1
· Visningar
575
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Behöver verkligen hjälp med att reda ut en sak. Min häst är behandlad för kotledsinflammation vänster fram. Blivit behandlad 2 ggr...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Empalie
·
Hästvård Håller på att beta in min unghäst. Köpte han nu i vår så vi har inte lärt känna varandra. Har nu märkt en konstig sak. Verkar bara vara...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: lovehorses
·
Foder & Strö Alltså, det här kanske är lite onödigt men tanken kom upp när jag fick ta hand om en annans häst i stallet igår. Hästens ägare (eller ja...
2
Svar
22
· Visningar
3 692
Senast: escodobe
·
Foder & Strö Hej, Undrar om någon mer upptäckt att hästar kan bli halta av pellets..? Har provat att ge min häst (knabstrupper/fullblod) Eggersmann...
Svar
19
· Visningar
1 503
Senast: Debija
·
Hästvård Var med min häst på klinik idag, han har ont i sin rygg. Han fick chockwawe behandling, detta ska upprepas 2ggr till. År det någon som...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: steven
·
Hästvård Hej jag har precis fått hem två nya russ, både fick fång förra sommaren för att förra ägaren slängde ut dem på en vall efter att de...
Svar
2
· Visningar
696
Foder & Strö jag kommer i nästa vecka få hem en tre år gammal islandshäst.. undrar bara vad ni ger era treåringar.. om höt är bra ger ni bara hö då...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: NightRain
·
Hästvård Halloj! Funderade på att kastrera min hingst då han inte är användning inom avel eller så. Han är sju år, aldrig varit i avel. Kan han...
Svar
4
· Visningar
977
Hästvård Hej på er... helt ny här på buke har ett bekymmer jag behöver ha hjälp med... står installad med mina hästar i ett privat stall... nu...
Svar
8
· Visningar
1 437
Hästvård Har möjlighet att låta mina otroligt lättfödda hästar gå i ett skogsområde nu på vår/försommar där det nästan bara växer blåbärsris och...
Svar
6
· Visningar
1 615
Senast: Korven
·
Hästvård Förvirrande rubrik, men fick idag höra av en i mitt stall att hästar som är extra utsatta för flugor ( å andra insekter som biter )...
Svar
18
· Visningar
1 657
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka