Kan du boka tid för häst på stationen? Att boka för smådjur här går bra men häst tar de inte emot på stationen (möjligtvis för vaccination i transporten). Någon timmes försening tycker jag är helt normalt för DV men när de här inte ens kan gå med på att säga en dag känns det hopplöst.
Japps, de tar emot häst. Skrev det högre upp, men de har en gästbox, undersöknings/tvångsspilta, ultraljud, endoskop, lab osv. Man kan välja att åka både med förbokade saker (boka tid som på klinik liksom), eller när det gäller saker som måste tittas på samma dag att endera åka dit eller att de kommer ut. Eller så kan man boka in en hältutredning "på torsdag kl 13" eller en tandkoll på fredag kl 15. (ja man kan inte välja tid helt fritt, men du fattar). Sen så normalt får man ett besök samma dag man ringer, oavsett vad det handlar om. Så om man bara kan offra en dag behöver man inte tidsboka. De brukar fråga om fm eller em passar bäst med. Himla tillmötesgående så =)
När åringen skaffade nån slags abbonemang på veterinärbesök och fick in minst ett i veckan ett tag så åkte jag flera gånger dit istället för att de skulle komma ut, blir en mycket humanare prislapp om man åker dit.
Boka tid härhemma är lite knepigare men absolut inte omöjligt. Ringer man samma dag och vill ha vacc t ex får man en ungefärlig tid och den brukar de hålla. Vill man ha det "på torsdag eftermiddag" gör det vad de kan, oftast går det bra. De brukar ringa när de vet mer exakt när det blir.
Men tror att det underlättas enormt av att de har flera bilar ute. Tror även att en av de åker på de akuta, och den andra på det inte så akuta. Har ringt ibland om saker som bör kollas på samma dag men inte är akut-akut. Dvs hästen kan utan problem vänta till em t ex. Men ändå fått besök på fm eller direkt första på morgonen. Så tror de delar upp akut och inte akut mellan sig. Då blir det ju enklare hålla tider hyfsat i alla fall. Nu har jag inte utnyttjat tidsbokning på hemmaplan jätteofta, men de gånger jag gjort det har det gått bra. Pratade med dem förr om tidsbokad avlivning, där vill man ju verkligen inte det ska börja krångla särskilt som man måste samköra det med hämtningen. Då tyckte det att det går bra, men de ville gärna ha helst en veckas förvarning, och helst om man planerade in hämtningen på em. Om utifall att... Men att det "brukar gå bra, vi gör verkligen allt för att hålla tiden i sådana fall". (Nu valde jag att bulta tillslut så behövde inte blanda in dem, men..)