Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Det har kommt en ny häst till stallet jag står i, tyvärr verkar denna ha löss då den från första stund kliade sig ganska mycket i hagen...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: Masse
·
Hästvård var och red min bästis häst idag och har gjort ng dagar i veckan. Hon är bortrest men iaf. När jag hade ridit och ska ta av tränset ser...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: sky_fly
·
M
Foder & Strö Hej Är ny här på forumet sedan min häst (kallblod, 23 år) fick akut fång i december, troligen (enligt veterinären) beroende på...
2
Svar
33
· Visningar
3 674
Senast: Marie Johansson
·
W
Foder & Strö Min valack på 7 år är jätte svår att hålla i vikt/hull, spec nu på vintern.. Började ge honom Lusern (kraffts lucern mix, hackat strå)...
Svar
10
· Visningar
870
Senast: milly
·
W
Foder & Strö Har fått tag i en bonde med jätte bra hö ,ska beställa hö för nästa vinter så jag är säker på att jag får.Det är tydligen flera som har...
Svar
12
· Visningar
2 315
Senast: Miaa
·
Hästvård Finns det någon som vet vad som kan vara fel på min 2 åring. han har sedan i somras bitit sig själv runt omkring virveln i bak alltså...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: Elute
·
S
Hästvård Jo det är så här att i skolan har vi precis börjat kolla på röntgenbilder.. Men det är ju så många konstiga ord..! Här är några som jag...
Svar
4
· Visningar
1 842
Senast: stallnissarna
·
Foder & Strö Berätta varför ni använder kli, dvs jag vill veta ur uträknad foderstats synpunkt hur ni använder vetekliet, vilken nytta det gör och...
Svar
6
· Visningar
1 268
Senast: shampiz
·
L
Hästvård Jag har en liten fråga angående överben. Min häst har fått ett överben och jag har nyligen märk det, hon ömmar inte, haltar inte och...
2
Svar
20
· Visningar
3 561
Senast: lilith
·
Hästvård Vid vilken ålder är det "normalt" att man "börjar röntga" hästar vid försäljning (efter lösa benbitar ffa)? Konstig fråga men det...
Svar
7
· Visningar
1 024
Senast: Corax
·
S
Hästvård Vi har tänkt köpa en valack, men det säjs att han har förträngning och har ibland svårt att kissa, det tar ett tag innan penisen glider...
Svar
3
· Visningar
1 121
Senast: b4nugget
·
Hästvård Nu har pålle fått en broddspark eller tramp över kronranden (vb), även en hovflisa rykte. Så nu har han ett 1x1 cm "hål" i hoven precis...
Svar
4
· Visningar
1 261
Senast: citronen
·
C
Foder & Strö jag har en haflingervalack som hade jättefin, tjock och lång man innan men nu så har den blivit tunn och stripig... är det något som...
Svar
6
· Visningar
803
Senast: Bubbla
·
M
Hästvård Min pålla har hållt på och hosta vid framridningen ett bra tag nu, nästan hela vintern. I början var det bara ett par ggr varje ridpass...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 984
Senast: MaLu
·
Hästvård Har nu - äntligen - fått svaren på blodprovet som togs när min häst fick förmodad korsförlamning den 3/2. Vad jag skall med dem till nu...
Svar
15
· Visningar
4 421
Senast: Prick
·
Hästvård Skrev en tråd för några veckor sedan om att min unghäst har fått hosta. Efter några dagar slutade han att hosta, men nu har han börjat...
Svar
1
· Visningar
504
Senast: hejzan
·
C
Foder & Strö Kanske är detta en jättedum fråga men frågar man inte får man ju inga svar eller hur! Jo, jag undrar huruvida det gör någon skillnad...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: cafu
·
N
Foder & Strö hej! :) undrar om det räcker med att fodra fölsto och tävlingshästar med enbart havre ,betfor och vitaminer givetvis kalk:confused nu...
Svar
6
· Visningar
893
Senast: Madick
·
S
Foder & Strö Var och tittade på lokala foderboden idag och åkte därifrån med två 20 kg säckar Eggersmann Classix Mix:) Jag sa till hon som...
Svar
12
· Visningar
1 340
Senast: Bubbaz
·
G
Hästvård Min häst har svullna näsgångar (eller vad man kan kalla det) och ögonen rinner:( . Inte så mycket, men så pass att jag alltid får torka...
Svar
1
· Visningar
2 565
Senast: ch791022
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama