Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en liten, mullig bponny, shettis-russ. Förra gången vi avmaskade henne blev hon dålig ca tre dagar efteråt, hon bara låg ute i...
2
Svar
33
· Visningar
7 566
Senast: Madick
·
M
Foder & Strö :confused: Finns det nån som är duktig på just hö och hur det luktar m,m, ja har en farbror som vill att jag ska köpa hans hö men jag...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Egonson
·
M
Hästvård Såhär är det: Jag hjälper till med en häst som är av en grövre modell, därför har han rätt mycket hovskägg. När jag började rida den...
Svar
12
· Visningar
1 402
Senast: _Mimmii_
·
G
Hästvård Jag läste i en tidigare tråd att man kunde göra blodprov för att kontrollera om hästen har mask. Jag har precis köpt en tvååring som...
Svar
10
· Visningar
2 099
Senast: Zebung
·
F
Foder & Strö Jag har nyss köpt en 6 årig D-ponny som rids normalt. Jag har börjat se över lite foderalternativ nu när jag har fått analysen på...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: fejko
·
J
Hästvård Min häst har slutat dricka! Finns det nåt man kan göra, nåt man kan hälla i vattnet som gör det extra smakligt? Nån som har nåt tips...
2
Svar
32
· Visningar
12 319
Senast: fejko
·
C
Hästvård Ska till Strömsholm för en utredning om varför min häst "snubblar" och går omkull. Hade min veterinär ute idag, men hon hittade inga fel...
2
Svar
20
· Visningar
2 221
Senast: maria25
·
K
Hästvård Hur sköts era fånghästars hovar? Hur ofta verkas de? Går de barfota, skodda med sulor, beslag osv?Har ni provat olika varianter? Vad har...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: orion_x
·
M
Foder & Strö Jag har hört att welsh cobbar är lättfödda, men de beror väl på individ! Hur många MJ får era hästar, och Vilket arbete gör dom? Hur...
2
Svar
22
· Visningar
4 635
Senast: Ragnhild
·
H
Hästvård Hej ! En 5 årig Tinker valack, får åter kommande problem med nått svart kladd som rinner ut ur skapet. Har tvättat och sköljt rent men...
Svar
7
· Visningar
1 323
Senast: Tussemaja
·
G
Foder & Strö Det finns säkert fler liknande trådar om detta innan, men jag har inte hittat någon som stämmer in på mitt problem så jag skriver en ny...
2
Svar
20
· Visningar
1 608
Senast: orcide
·
K
Foder & Strö Ska nu gå över till hösilage på min New Forest då vi upptäckt att han hostar av höet. Undrar om det är något speciellt man ska tänka på...
Svar
5
· Visningar
653
Senast: gejsa
·
Hästvård Är jag helt ute och cyklar som har lärt mig att efter hårdare arbetspass ska benen kylas först för att stoppa de små blödningarna som...
Svar
6
· Visningar
862
Senast: Sophia_
·
Hästvård visst är det så att bädden där hästen bor, i box/spilta/ligghall eller liknande ska ha en bädd på som minst 10 cm ?? jag vet av 3...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
14 874
Senast: miana
·
Hästvård har haft trådar tidigare om pållen som haft hovleds och kotledsinflammation (höger fram) samt hovbroskförbening (på båda fram). Nu är...
2
Svar
22
· Visningar
1 835
Senast: ehtrod
·
Hästvård ungefär hur ser erat schema ut per vecka? skriv gärna också lite fakta om era hästar/ponnys och vad de får för mat.. jag har inga...
Svar
4
· Visningar
923
Senast: linnsan
·
Foder & Strö Hur många kilo hö skulle ni ge en 3-årig haflinger och ett 10-årigt shettissto per dag? De flesta fodringarna (morgon, lunch...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: bettysmatte
·
Hästvård ...det är jag det. Tar in hästen idag och gör iordning för ridning. Börjar rida och tycker snart att hästen känns knackig i traven...
2
Svar
22
· Visningar
2 305
Senast: Messy
·
E
Foder & Strö undrar bara en liten sak...hur många kg hösilage motsvarar ca 7 kg hö???på ett ungefär bara om man inte tänker på värden och sånt..
Svar
8
· Visningar
4 179
Senast: milly
·
E
Hästvård Hästen, en Nordsvensk Brukshäst, sto, 21 år, normalt hull, frisk och pigg, spårklippt (se bild), i övrigt 3 cm tjock päls och en rejäl...
Svar
19
· Visningar
1 540
Senast: Shiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tjockistråden 4
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur